Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Visuaalisen yrityskuvan luominen kampaamolle

Pelli, Katri (2010)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Pelli_Katri.pdf (239.2Kt)
Lataukset: 


Pelli, Katri
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005057817
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on yrityskuvan luominen uudelle kampaamolle nimeltä Beauty Guru’s. Kampaamo avattiin Kotkaan huhtikuussa 2010. Asiakas halusi yrityksen visuaalisen ilmeen olevan yksinkertaisen tyylikäs, elegantti sekä moderni ripauksella itämaista tunnelmaa. Ilmeen tulisi olla nykyaikainen, mutta suunniteltu siten, että se kestää käytössä useita vuosia.

Työhön kuului verkkosivujen, tunnuksen, käyntikortin, lahjakortin ja kirjekuoren suunnittelu. Yhtenäiseen visuaaliseen ilmeeseen kuuluu myös typografian ja värimaailman yhteensovittaminen. Muiden materiaalien työstäminen yrityksen alkuvaiheessa koettiin turhaksi. Myös graafinen ohjeisto koettiin tarpeelliseksi toteuttaa, sillä se auttaa yritystä jatkamaan samalla luodulla visuaalisella linjalla jatkossa.

Tavoitteena oli luoda yritykselle ilme, jolla se erottuisi positiivisesti kilpailijoistaan. Kauneudenhoito- ja kampaamoaloilla on hyvin selkeä ja tunnistettava toimialatyyli, jossa toistuvat samat värit ja muodot. Erilaisella tunnuksella ja tyylillä yritys luo omaperäistä ja persoonallista mielikuvaa itsestään. Yrityskuvan luominen aloittavalle yritykselle on sen menestyksen kannalta elintärkeä.

Yrityksen verkkosivut ovat tärkeät sen markkinoinnin kannalta. Sivujen tulee olla yhtenäiset muun visuaalisen ilmeen kanssa, mutta verkkosivuja suunnitellessa täytyy ottaa huomioon hieman eri asioita. Käytettävyys ja sivujen rakenne kertovat heti käyttäjälle, miten yritys haluaa itseään markkinoida ja mitä palveluita yritys tarjoaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste