Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Lasten ja nuorten kulttuurikeskus ARXin mielikuvatutkimus

Välimaa, Hanna (2010)

Avaa tiedosto
valimaa_hanna.pdf (736.4Kt)
Lataukset: 


Välimaa, Hanna
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005057856
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on mielikuvatutkimus Lasten ja nuorten kulttuurikeskus ARXista. Vuoden 2009 alussa Hämeenlinnaan liittyi viisi uutta kuntaa: Hauho, Renko, Lammi, Kalvola ja Tuulos. Tämän takia oli ajankohtaista selvittää, miten ARX tunnetaan koko uuden Hämeenlinnan alueella vai tunnetaanko ollenkaan. Tutkimuksessa selvitettiin, millaisia mielikuvia ARX vastaajien mielessä herättää ja onko mielikuvissa eroa kantakaupungin ja liitoskuntien välillä. Lisäksi työssä selvitettiin, ovatko ARXin tuntevat ihmiset jo entuudestaan kulttuurinkäyttäjiä.

Työn alussa perehdytään siihen, mistä mielikuvat muodostuvat ja miten niitä tutkitaan. Lisäksi käydään läpi mielikuvaan läheisesti liittyviä pääkäsitteitä sekä markkinointiviestinnän teoriaa. Työssä selvitetään myös, miten mielikuvat vaikuttavat yrityksen menestymiseen. Opinnäytetyön lähteinä on paljon alan kirjallisuutta ja Lasten ja nuorten kulttuurikeskus ARXin henkilökunnalta saatua tietoa.

Työn produktiivinen osa oli kyselylomakkeen tekeminen, kyselyn toteuttaminen ja tulosten arviointi. Tutkimuksen kohteena olivat Hämeenlinnan alakoululaisten vanhemmat. Tutkimukseen osallistuivat yhtä koulua lukuun ottamatta kaikki alakoulut. Kouluja on yhteensä 22. Kyselylomakkeet toimitettiin kouluihin pääasiassa sisäisen postin kautta. Koulusta kyselyt lähetettiin vanhemmille kotiin täytettäväksi oppilaiden kautta. Kyselyn vastausprosentiksi muodostui 64.

Tutkimus osoitti, että vastaajilla on positiivinen mielikuva ARXista. Parhaiten ARX tunnettiin kouluille suunnatusta kulttuuritarjonnasta sekä lasten ja nuorten taidefestivaali Hippaloista. Kantakaupungin alueella ARX tunnettiin kuitenkin paremmin kuin liitoskunnissa. Tutkimus osoitti, että ARXilla on parantamisen varaa tiedottamisessa ja markkinoinnissa. ARXin toivottiin ottavan huomioon liitoskunnat ja vievän toimintaa enemmän Hämeenlinnan reuna-alueille. Tutkimuksen tulosten perusteella ARX saa neuvoja, miten se voi parantaa palvelujaan ja sitä myöten tunnettuuttaan sekä mielikuvaansa hämeenlinnalaisten mielissä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste