Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Skidit Festarit -kävijäkysely

Kemppainen, Anette (2017)

 
Avaa tiedosto
Skidit Festarit -kavijakysely Kemppainen Anette.pdf (1.429Mt)
Lataukset: 


Kemppainen, Anette
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017101015931
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Skidit Festarit -tapahtumalle toteutettu kävijäkysely. Skidit Festarit järjestää vuosittain lasten festivaalin heinäkuussa Helsingin Kalliossa. Tämä kävijäkysely oli ensimmäinen Skidit Festareille tehty kävijäkysely. Tavoitteena oli selvittää, millaisia ihmisiä festivaaleilla käy ja mitä mieltä he ovat festivaaleista. Tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa asiakaskunta, kehittää festivaaleja ja tarkkailla tapahtuman laatua.

Tämä opinnäytetyö on tutkimuksellinen opinnäytetyö. Kävijäkysely suoritettiin itse festivaalipäivänä 29.7 paikan päällä ja sen jälkeen sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen kirjoittaja kierteli festivaalipäivänä tapahtuma-alueella ja pyysi kävijöitä vastaamaan sähköiseen kyselyyn iPadilla. Ihmisiä houkuteltiin vastaamaan arvonnalla, josta pystyi voittamaan liput syksyn Skidit Diskoon. Kysely oli kvantitatiivinen. Sen tavoitteena oli kerätä mahdollisimman monta vastausta ja saada näin laaja kokonaiskuva asiakaskunnasta ja heidän mielipiteistään. Vastauksia saatiin lopulta kerättyä 10 % kaikista kävijöistä.

Viitekehyksessä on avattu keskeisimmät pääkäsitteet. Luvussa kerrotaan mitä tarkoitetaan festivaaleilla ja mitkä tekijät johtavat onnistuneen festivaalin syntyyn. Lisäksi avataan asiakasymmärrystä ja -tyytyväisyyttä sekä markkinointiviestintää.

Opinnäytetyön tavoite toteutui ja toimeksiantaja sai haluamansa tiedon. Tuloksia voidaan käyttää Skidit Festarien kehittämiseen sekä markkinoinnin suunnitteluun ja sponsoreiden hankintaan. Suurin osa kävijöistä oli tyytyväisiä tapahtumaan, mutta kehitysehdotuksina voisi olla markkinoinnin lisääminen muualla kuin sosiaalisessa mediassa, ruokatarjonnan tarkistus sekä kävijäkunnan laa-jentaminen.

Tuloksena syntyi tietoa, kuinka tyytyväisiä kävijät ovat Skidit Festareihin ja millainen on tyypillinen Skidit Festarit -asiakas. Eniten kävijät olivat tyytyväisiä tapahtuman yleiseen tunnelmaan ja tapahtumapaikkaan ja vähiten tyytyväisiä hintatasoon ja ruokaan. Skidit Festareilla käy selvästi enem-män naisia ja keski-ikä on 31—40 vuotta. Suurin osa on kotoisin tapahtumapaikan lähettyviltä. Tuloksena syntyi siis asiakasymmärrystä, jonka jokaisen tapahtumajärjestäjän tulisi omaksua omaan toimintaansa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste