Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Customer relationship marketing in hair and beauty salon

Lilleleht, Merilyn (2017)

 
Avaa tiedosto
ONTMerilyn .pdf (378.9Kt)
Lataukset: 


Lilleleht, Merilyn
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017111316944
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tutkimus asiakassuhteiden prosessista, joka sovelletaan kauneusalalla toimivien yrityksiin. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää liike-elämän asiakassuhteiden hallinnasta ja miten tämä sovelletaan kauneudenhoito- ja hiusalaan. Yhteistyökumppanina toimii Phorest Finland, joka tarjoaa hius- ja kauneudenhoitoalan yrittäjille kassa- ja ajanvarausjärjestelmää. Opinnäytetyössä käydään läpi asiakashallinnan ja asiakasmarkkinoinnin perusteet, sekä miten koko tämä prosessi etenee. Hius- ja kauneudenhoitoalalla kilpailu on kova ja tämän takia on asiakashallinta hius- ja kauneudenhoitoalalla on tärkeä.

Opinnäytetyön tutkimukseen kuului kauneudenhoito– ja hiusalan yrittäjille laadittu haastattelu, jonka tarkoituksena oli selvittää yrittäjien ajatukset asiakassuhdehallintaan ja asiakassuhdemarkkinointia kohtaan. Haastattelu suoritettiin syksyllä 2017 teemahaastatteluna hius ja kauneudenhoitoalan ammattilaisien kanssa. Haastateltavia oli yhteensä neljä. Vastauksia analysoitaessa selvisi, että kauneudenhoito- ja hiusalan yrittäjät eivät kerää asiakkaista tietoja, ja heillä on suurimpana haasteena uusien asiakkaiden hankkiminen sekä saada asiakkaat pysymään. Tutkimuksen perusteella kehityskohteeksi löytyi hius- ja kauneudenhoitoalalla tiedon kerääminen asiakkaista, ja sen hyödyntäminen markkinoinnissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste