Maailma Kylässä -festivaali kävijätutkimus 2017
Moilanen, Marika (2017)
Moilanen, Marika
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112818679
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017112818679
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty palveluliiketoiminnan linjalle Laurea-ammattikorkeakoululle yhdessä Kepa Ry:n kanssa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä vuoden 2017 kävijäkysely Kepa Ry:n järjestämälle Maailma Kylässä -festivaalille, sekä analysoida ja luoda kehitysideoita kyselyiden pohjalta. Festivaalilla haastateltiin kävijöitä kyselylomakkeen muodossa. Tutkimus toteutettiin festivaaliviikonloppuna 27.–28.5.2017. Kävijäkyselyn haastateltavia festivaalin aikana oli yhteensä 629 kappaletta.
Aikaisempina vuosina kävijäkyselyllä on kartoitettu asiakasprofiileja sekä palvelun muotoilua. Tämän vuoden teemana oli mitata asiakastyytyväisyyttä ja kehittää Maailma Kylässä -festivaalia. Lisäksi kysely kartoitti festivaalin kävijäkuntaa sekä mittasi kokonaisvaltaisesti asiakkaiden viihtymistä festivaaleilla.
Asiakastyytyväisyyttä avattiin diagrammeilla, jotka luotiin kvantitatiivisten tulosten myötä. Tulokset on esitelty lopputyössä sekä Kepa Ry:n omilla nettisivuilla. Kehitysideat ovat pääosin pohjautuneet näihin havaintoihin ja ehdotuksia on annettu miten festivaalia voisi kehittää kävijöiden toiveiden mukaisesti tulevaisuudessa.
Merkittävämpänä tuloksena nousi esiin festivaalin koko suhteutettuna sen ohjelmaan ja toimin-taan. Meluongelmiin tulisi kiinnittää tulevaisuudessa huomiota ja käytännön sujuvuutta tulisi korostaa. Lopullisissa kehitysideoissa on hyödynnetty sekä tutkimustuloksia että omia havaintoja.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä vuoden 2017 kävijäkysely Kepa Ry:n järjestämälle Maailma Kylässä -festivaalille, sekä analysoida ja luoda kehitysideoita kyselyiden pohjalta. Festivaalilla haastateltiin kävijöitä kyselylomakkeen muodossa. Tutkimus toteutettiin festivaaliviikonloppuna 27.–28.5.2017. Kävijäkyselyn haastateltavia festivaalin aikana oli yhteensä 629 kappaletta.
Aikaisempina vuosina kävijäkyselyllä on kartoitettu asiakasprofiileja sekä palvelun muotoilua. Tämän vuoden teemana oli mitata asiakastyytyväisyyttä ja kehittää Maailma Kylässä -festivaalia. Lisäksi kysely kartoitti festivaalin kävijäkuntaa sekä mittasi kokonaisvaltaisesti asiakkaiden viihtymistä festivaaleilla.
Asiakastyytyväisyyttä avattiin diagrammeilla, jotka luotiin kvantitatiivisten tulosten myötä. Tulokset on esitelty lopputyössä sekä Kepa Ry:n omilla nettisivuilla. Kehitysideat ovat pääosin pohjautuneet näihin havaintoihin ja ehdotuksia on annettu miten festivaalia voisi kehittää kävijöiden toiveiden mukaisesti tulevaisuudessa.
Merkittävämpänä tuloksena nousi esiin festivaalin koko suhteutettuna sen ohjelmaan ja toimin-taan. Meluongelmiin tulisi kiinnittää tulevaisuudessa huomiota ja käytännön sujuvuutta tulisi korostaa. Lopullisissa kehitysideoissa on hyödynnetty sekä tutkimustuloksia että omia havaintoja.