Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median mahdollisuudet festivaalien ketterässä markkinoinnissa : Case: Summer Up Oy

Kuikka, Veera (2017)

 
Avaa tiedosto
Kuikka_Veera.pdf (12.12Mt)
Lataukset: 


Kuikka, Veera
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017113019104
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia sosiaalisen median mahdollisuuksia festivaalien markkinoinnissa ketterän ja kokeilevan kehittämisen näkökulmasta. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona N.C.D. Production Oy:n tuottamalle Summer Up -festivaalille. Tavoitteena oli mitata ja arvioida, mitkä sosiaalisen median keinot ja sisällöt vetoavat nuoreen kohderyhmään sekä millaisten kokeilujen avulla Summer Up -festivaalin markkinointia voitiin tehostaa.

Opinnäytetyön tietoperusta on jaettu kahden pääotsikon alle. Ensimmäisessä teoriaosiossa tarkastellaan markkinoinnin murrosta, sosiaalisen median voimaa, suomalaisten sosiaalisen median käyttöä sekä somen trendejä vuonna 2017. Ensimmäisessä osiossa tutkitaan myös monikanavaisuutta, tapahtumien markkinointia sekä festivaalien erityispiirteitä. Toisessa teoriaosuudessa perehdytään sosiaalisen median strategian vaiheisiin ja syvennytään ketteryysmarkkinointiin sekä kokeilukulttuuriin. Tutkimuksellisessa osuudessa hyödynnetään benchmarkingia ja kokeilevaa kehittämistä. Kokeilut toteutettiin Summer Up -festivaalin lähtötilanteen kartoittamisen, sekä benchmarkingin pohjalta.

Toiminnallisessa kehittämisosuudessa mitattiin ja analysoitiin kokeiluista syntyneitä tuloksia. Tutkimuksesta kävi ilmi, että sosiaalisen median kanavista erityisesti Snapchat vetosi nuoreen kohderyhmään. Sosiaalisen median trendien seuraaminen, erilaiset kilpailut ja seuraajien sitouttaminen olivat festivaalin markkinoinnissa kannattavia valintoja. Opinnäytetyön tuotoksena rakentui ketterä sosiaalisen median malli, sekä koottiin 10 oppia, joita seuraamalla festivaali voi toimia sosiaalisessa mediassa ketterästi ja tehostaa markkinointiaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste