Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Aloittavan ravintolan liiketoiminnan kehittäminen

Kiiski, Miia; Komulainen, Jenna (2017)

 
Avaa tiedosto
Kiiski_Miia_Komulainen_Jenna_2017_12_04.pdf (1.971Mt)
Lataukset: 


Kiiski, Miia
Komulainen, Jenna
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120419609
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on auttaa aloittavaa ravintola-alan yritystä liiketoimintansa kehittämisessä luomalla sille apuvälineet talouden suunnitteluun ja markkinointiviestintäsuunnitelmaan. Opinnäytetyö on toiminnallinen ja siinä hyödynnetään kvantitatiivista eli määrällistä lähestymistapaa. Aineistonkeruumenetelmänä käytetään sähköistä kyselyä.

Teoria-aineisto on rajattu käsittelemään aloittavan yrityksen kannattavuutta, hinnoittelua, budjetointia, markkinointiviestintää ja visuaalista identiteettiä. Tutkimuksen sähköisessä kyselyssä tutkitaan ravintolan palveluihin vaikuttavia tekijöitä, jotka koskevat taloutta, markkinointiviestintää sekä muuta toimeksiantajalle tärkeää tietoa.

Opinnäytetyön keskeisimpinä johtopäätöksinä havaitaan aloittavalle yritykselle käytännöllisimmät keinot talouden suunnitteluun ja seurantaan. Lisäksi markkinointiviestinnän ja visuaalisen identiteetin merkityksellä huomataan olevan selkeä vaikutus liiketoiminnan kehittämisessä. Sähköisestä kyselystä selviää muun muassa potentiaalisten asiakkaiden suosimat markkinointiviestintäkanavat sekä iän merkitys hintatasoon.

Tutkimus luo lukuisia jatkokehitysmahdollisuuksia liiketoiminnan käynnistyttyä, kuten kannattavuuden parantamisesta, hinnoittelun toimivuudesta, budjetoinnin tehokkuudesta ja markkinointiviestinnän kehittämisestä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste