Imatra osana 100-vuotiasta Suomea -ravintolatapahtuma
Salmela, Marju; Mononen, Arttu (2017)
Salmela, Marju
Mononen, Arttu
Saimaan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120820288
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017120820288
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli järjestää pop up -ravintolatapahtuma Saimaan ammattikorkeakoulun Imatralla sijaitsevan Kampusravintolat Oy:n alaisen Ravintola Linnalan tiloihin. Tapahtuman teemana oli opinnäytetyön nimen mukaisesti Imatra 100-vuotiaassa Suomessa. Ravintolatapahtuman yhteydessä järjestettiin taidearpajaiset sekä taidenäyttely.
Opinnäytetyön tutkimuskysymykset olivat Imatran matkailuhistoria, tapahtuman järjestäminen sekä pop-up -ravintolan perustaminen. Opinnäytetyön tavoitteina oli juhlistaa 100-vuotiasta Suomea, tuoda Imatran matkailuhistoriaa tunnetummaksi, hyödyntää projektinhallinnan menetelmiä sekä tuottaa mahdollisimman paljon voittoa Ravintola Linnalalle.
Tietoa tätä opinnäytetyötä varten kerättiin lehdistä, kirjallisuudesta, erilaisista internet-lähteistä sekä haastattelemalla ihmisiä. Tapahtuman onnistumisen arviointia varten toteutettiin myös kyselytutkimus.
Opinnäytetyön tavoitteet eivät kaikilta osin toteutuneet, sillä tapahtuma ei saavuttanut riittävän suurta asiakasmäärää menojen kattamiseksi. Tulokset osoittivat markkinoinnin, hinnoittelun sekä ajankohdan valinnan tärkeyden pop up –ravintolan perustamisen yhteydessä.
Opinnäytetyön tutkimuskysymykset olivat Imatran matkailuhistoria, tapahtuman järjestäminen sekä pop-up -ravintolan perustaminen. Opinnäytetyön tavoitteina oli juhlistaa 100-vuotiasta Suomea, tuoda Imatran matkailuhistoriaa tunnetummaksi, hyödyntää projektinhallinnan menetelmiä sekä tuottaa mahdollisimman paljon voittoa Ravintola Linnalalle.
Tietoa tätä opinnäytetyötä varten kerättiin lehdistä, kirjallisuudesta, erilaisista internet-lähteistä sekä haastattelemalla ihmisiä. Tapahtuman onnistumisen arviointia varten toteutettiin myös kyselytutkimus.
Opinnäytetyön tavoitteet eivät kaikilta osin toteutuneet, sillä tapahtuma ei saavuttanut riittävän suurta asiakasmäärää menojen kattamiseksi. Tulokset osoittivat markkinoinnin, hinnoittelun sekä ajankohdan valinnan tärkeyden pop up –ravintolan perustamisen yhteydessä.