Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kohti kilpailukykyä : case: Perheniemen evankelinen opisto

Juhola, Anne (2010)

 
Avaa tiedosto
Juhola Anne.pdf (366.1Kt)
Lataukset: 


Juhola, Anne
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005108710
Tiivistelmä
Perheniemen evankelinen opisto tarjoaa kristilliseen uskoon perustuvia koulutuspalveluja ja niihin liittyviä oheispalveluja yksityishenkilöille ja yritysyhteistyökumppaneilleen. Työn tarkoituksena oli tutkia, miten opiston toimintaa voisi kehittää markkinoinnin keinoin kilpailukykyisemmäksi ja miten opisto saisi koottua tietoa asiakastyytyväisyydestä. Tutkimalla palvelua käsitteenä, markkinointisuunnitelman merkitystä ja seurannan tärkeyttä, asiakashallintaa ja asiakastyytyväisyyttä pureuduttiin niihin ongelmakohtiin, joita palveluyrityksen tulee ottaa huomioon toiminnan kehittämisessä kannattavammaksi. Kohdeyrityksen asiakastyytyväisyyskyselytutkimukset kaipasivat uudistamista ja toimivaa tallennus- ja raportointikäytäntöä.
Tutkimusmenetelmänä oli kirjoituspöytätutkimus, jossa teoriaa tutkimalla oli tarkoitus löytää ideoita toiminnan kehittämiseksi. Tutkimuksen tulokseksi saatiin, että opiston tulee kehittää markkinointisuunnitelmaansa tarkemmaksi, ja pyrkiä kehittämään markkinoinnin seurantaa. Keskittymällä asiakkaiden tarpeisiin ja tutkimalla eri asiakkuuksien kannattavuutta opisto saa tietoa, mihin asiakkuuksiin kannattaa panostaa suunnitellessaan markkinointitoimia ja palveluja eri asiakkaille Asiakastyytyväisyystutkimuksia varten työssä koottiin tietoa tutkimustyön suunnittelusta, toteutuksesta, lomakkeen suunnittelusta ja tiedon kokoamisesta ja raportoimisesta. Työssä suunniteltiin myös asiakastyytyväisyyskyselylomake. Tutkimus toi tietoa siitä, miten toimintaa suunnataan kilpailukykyisemmäksi asiakashallinnalla. Markkinoinnin tärkeys korostuu palveluyrityksissä, koska tuotteet ovat miltei yhdenvertaisia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste