Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän toimivuus ja kehittäminen, case: Saunalautta-Imatra Oy

Kokkonen, Lasse (2017)

 
Avaa tiedosto
Korjattu oppari.pdf (614.0Kt)
Lataukset: 


Kokkonen, Lasse
Saimaan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121120490
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia yhteistyöyritys Saunalautta-Imatran markkinointiviestinnän toimivuutta ja tuoda ideoita markkinointiviestinnän kehittämiseen tulevaisuutta varten. Yhteistyöyritys oli matkailu- ja elämys-palveluyritys Etelä-Karjalassa Imatralla, jonka yrittäjä Jussi Honka perusti vuonna 2016. Yrittäjän mukaan markkinointi oli hoitunut omalla painollaan puskaradion avulla, mutta tulevaisuudessa markkinointitoimenpiteitä tarvitsee kenties lisätä. Tästä saatiin aihe tähän opinnäytetyöhön.

Lähdemateriaalina käytettiin kirjallisuutta, sanomalehtiartikkeleita ja online- materiaalia, jotka käsittelivät markkinointia, markkinointiviestintää, digitaalista markkinointiviestintää ja tutkimusmenetelmiä. Lähteistä yritettiin poimia yhteistyöyritystä varten oleellisin. Yhteistyöyritykseen ja sen markkinointiviestintään tutustuttiin haastattelemalla omistajaa. Tutkimusote oli kvantitatiivinen, ja aineistonkeruu suoritettiin lähettämällä online-kysely Saunalautan asiakkaille. Asiakkailta haluttiin selvittää, mitä mieltä he olivat Saunalautan markkinointiviestinnästä, mitkä markkinointiviestinnän kanavat olivat toimineet Saunalautta-Imatra Oy:llä ja mitä pitäisi käyttää tulevaisuudessa, sekä mitkä kanavat olivat tavoittaneet asiakkaat ja mitä he suosivat.

Tuloksista käy ilmi, että markkinointiviestinnän keinoista ns. puskaradio on ollut tehokkain. Yhteistyöyrityksen käyttämistä digitaalisen markkinointiviestinnän kanavista Facebook ja yrityksen kotisivut ovat tavoittaneet asiakkaat, ja lisäksi lehtijutut yrityksestä paikallislehdissä olivat kiinnittäneet asiakkaiden huomion. Kyselyn mukaan näitä kanavia asiakkaat myös suosivat, ja niitä tulisi myös käyttää tulevaisuudessa. Kyselyn tulosten perusteella myös sähköistä suoramarkkinointia yrityksille ja seuroille kannattanee lisätä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste