Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tiketöintijärjestelmän kokemukset ja kehitysehdotukset

Kivioja, Lea (2017)

 
Avaa tiedosto
Kivioja_Lea.pdf (532.3Kt)
Lataukset: 


Kivioja, Lea
Laurea-ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017121821870
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää yrityksen asiakaspalvelussa käyttöönotetun tiketöintijärjestelmän käyttäjäkokemuksia ja löytää mahdollisia kehittämisehdotuksia.
Toimeksiantajayritys on tukkutoimittaja ja toimii hankintakanavana ammattiasiakkaille. Toimeksiantajayrityksen asiakaspalvelussa käsitellään satoja sähköpostiviestejä päivittäin. Opinnäytetyön tarkoitus oli löytää asiakaspalvelun kehittämisen kannalta oikeita jatkotoimenpiteitä.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin sähköpostiviestintää ja asiakaspalvelua. Opinnäytetyössä perehdyttiin yrityksen sähköpostiviestintään ja sähköpostiviestinnän ohjeistuksiin yrityksissä. Lisäksi teoriaosuudessa käsiteltiin asiakaspalvelua, asiakaspalvelun laatua ja yritystenvälistä kaupankäyntiä.

Tutkimus toteutettiin teemahaastatteluna asiakaspalvelussa sähköposteja käsitteleville työntekijöille. Teemahaastattelussa oli mukana kuusi tiketöintijärjestelmän käyttäjää. Teemahaastattelu suoritettiin jokaisen työntekijän omalla työpisteellä. Haastattelukysymykset olivat avoimia, koskivat käyttäjien mielipiteitä ja kokemuksia tiketöintijärjestelmästä. Haastattelussa selvitettiin myös käyttäjien tuntemusta ja osaamista järjestelmästä. Tavoitteena oli löytää kehitysehdotuksia käyttäjien näkökulmasta.

Tutkimuksen tuloksena saadut kokemukset olivat myönteisiä ja myönteisyys järjestelmää kohtaan on kasvanut käyttökokemuksen myötä. Kehittämisehdotuksina tuli esille seikkoja, jotka jo olivat olemassa, mutta käyttäjät eivät niitä tunteneet ja siksi eivät osanneet niitä hyödyntää.

Kehittämisehdotuksena ilmeni lisäkoulutuksen tarve käyttäjille. Lisäkoulutus tulisi olla yksilöllistä ja räätälöidä käyttäjän tarpeen mukaan, koska käyttäjillä ilmeni puutteita eri ominaisuuksien hallitsemisessa. Jokainen käyttäjä osasi perustoiminnot, mutta lisäkoulutuksella järjestelmän käyttöä voidaan nopeuttaa ja hyödyntää järjestelmän tarjoamia ominaisuuksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste