Kenttägeneraattori Zombiefall -peliin
Hankipohja, Ville (2017)
Hankipohja, Ville
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122022298
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017122022298
Tiivistelmä
Opinnäytteen tarkoitus oli luoda kenttägeneraattori mobiilipeliin nimeltä Zombiefall. Generaattorin tuli luoda pelin tarvitsema pelikenttä dynaamisesti pelin aikana. Projektin aikana luotiin kenttägeneraattorin koodi sekä rakennettiin kenttäpalaset, joita generaattori hyödyntää pelikentän luomiseen.
Generaattori ja kenttäpalaset luotiin neljässä vaiheessa. Ensimmäisessä luotiin yksinkertainen generaattori sekä peruspalaset ja toisessa vaiheessa hiottiin generaattoria toimimaan nopeasti mobiilialustoilla. Kolmannessa finalisoitiin kenttäpalaset ja neljännessä lisättiin generaattoriin ominaisuuksia.
Projektin lopputuloksena saatiin toimiva kenttägeneraattori, joka luo pelin aikana yhtenäiseltä vaikuttavan pelialueen, vaikka se rakennetaan useista erillisistä osista. Uusien kenttäpalasten lisääminen on helppoa, koska generaattori hakee käyttöönsä kaikki saatavilla olevat kenttäpalaset automaattisesti pelin alussa.
Generaattori ja kenttäpalaset luotiin neljässä vaiheessa. Ensimmäisessä luotiin yksinkertainen generaattori sekä peruspalaset ja toisessa vaiheessa hiottiin generaattoria toimimaan nopeasti mobiilialustoilla. Kolmannessa finalisoitiin kenttäpalaset ja neljännessä lisättiin generaattoriin ominaisuuksia.
Projektin lopputuloksena saatiin toimiva kenttägeneraattori, joka luo pelin aikana yhtenäiseltä vaikuttavan pelialueen, vaikka se rakennetaan useista erillisistä osista. Uusien kenttäpalasten lisääminen on helppoa, koska generaattori hakee käyttöönsä kaikki saatavilla olevat kenttäpalaset automaattisesti pelin alussa.