Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Bränditutkimus : Case: Lahden Diakonialaitos

Kaukinen, Tiina (2017)

 
Avaa tiedosto
Kaukinen_Tiina.pdf (946.0Kt)
Lataukset: 


Kaukinen, Tiina
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801021007
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena on tutkia sitä, miten Lahden Diakonialaitos eli Dila tunnetaan Päijät-Hämeen seudulla. Toisin sanoen, tavoitteena oli selvittää, minkälaisena yrityksenä Dila nähdään ja kuinka hyvin sen tarjoamat toiminnot ja palvelut tunnetaan. Tutkimuksen toimeksiantaja toimi Lahden Diakonialaitos.

Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään brändiä, sen merkitystä liiketoiminnassa sekä brändin totuuden ja asiakkaan kokemuksen yhteensovittamista. Tämän lisäksi perehdytään mielikuvan, tunnettuuden ja palvelubrändin käsitteisiin.

Aineisto kvantitatiivista tutkimusta varten kerättiin Webropol-kyselyllä, jota mainostettiin Facebookissa ja Instagramissa käyttäjille Päijät-Hämeen alueella. Kyselyyn vastasi yhteensä 174 henkilöä. Tutkimuksen tuloksia käytetään Dilan toiminnan kehittämiseen.

Dila oli palveluntarjoajana päijäthämäläisille selkeästi entuudestaan tuttu, koska suurin osa kyselyyn vastanneista tunnisti Dilan logon ja tunsi myös Dilan tarjoamia palveluita ja toimintoja. Dilalla oli useita vetovoimatekijöitä, jotka nousivat tutkimuksessa esiin. Vastaajat kokivat tärkeiksi tekijöiksi turvallisuuden sekä paikallisuuden. Dilalla on pitkä historia Lahden alueella ja tämä pitkä historia paikallisena yrityksenä on omiaan lisäämään myös luottamusta palveluntarjoajana kuluttajien silmissä.

Vaikka Dilalla on toimintaa laidasta laidaan, kuluttajille välittynyt viesti tuntuu olevan selkeä. Dila koetaan turvalliseksi, paikalliseksi, luotettavaksi ja vastuulliseksi toimijaksi ja yleiskuva Dilan brändistä on positiivinen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste