Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Museoverkkokaupan markkinoinnin kehittäminen : case: EMMA Shop

Kaurila, Mia; Kukkonen, Julia (2018)

 
Avaa tiedosto
Kaurila Mia Kukkonen Julia.pdf (819.3Kt)
Lataukset: 


Kaurila, Mia
Kukkonen, Julia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201801301818
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tutkielmatyyppinen työ, jonka tavoite on kehittää EMMA Shopille markkinointiviestinnän vuosikello ja täten suunnitella sopivia toimenpiteitä. Opinnäytetyön tarkoitus on selvittää ajankohtaisimmat ja tärkeimmät verkkokaupan osa-alueet ja kehittää niitä. Työssä ei ole tavoitteena kehittää kaikkia osa-alueita, vaan löytää oleellisimmat kanavat ja keskittyä niiden kehittämiseen. Tarkoituksena on kohdentaa toimeksiantajayrityksen nykyiset resurssit entistä kustannustehokkaammin, jotta markkinointi olisi tuottavampaa. Toimeksiantajayritys saa opinnäytetyöstä realistisen ja toteuttamiskelpoisen vuosikellon, joka määrittelee markkinointiviestinnällisiä toimenpiteitä.

Opinnäytetyön tietoperusta koostuu teoreettisesta tarkastelusta ja käytännönläheisestä kehittämistutkimuksesta. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostuu verkkokaupankäynnin nykytilasta, sekä siihen liittyvien ilmiöiden teoreettiseen tutkimukseen. Lisäksi käsitellään verkkokaupan toiminnan kannalta oleellisimpia tekijöitä käytettävyyden, markkinoinnin ja asiakaslähtöisen toiminnan näkökulmasta.

Toimeksiantajayrityksen nykytilan selvittämiseksi ja kehityskohteiden löytämiseksi suorettiin lomakehaastattelu ja teemahaastattelu. Lomakehaastattelu lähetettiin 453 nykyiselle asiakkaalle sähköpostin välityksellä. Teemahaastattelu suoritettiin kasvokkain yhdeksän potentiaalisen asiakkaan kanssa toimeksiantajan tiloissa. Tulosten analysoimisessa käytettiin teemoittelua. Empiirisen tietoperustaan lisäksi opinnäytetyössä käytettiin havainnollistavaa benchmarking menetelmää.

Opinnäytteen tuloksena selviää, että tärkeimmät kehityskohteet toimeksiantajalla on löydettävyys ja asiakkaiden sitouttaminen. Lisäksi toimeksiantajan tulee panostaa markkinoinnissaan sosiaaliseen mediaan, sisällöntuottamiseen, hakukoneoptimointiin ja sähköpostimarkkinointiin. Työn keskeinen tuotos on vuosikello, joka on realistisesti toteutettavissa
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste