Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Esite markkinointiviestinnän välineenä : Case: Kasarminmäen esite

Seppälä, Essi (2010)

 
Avaa tiedosto
seppala_essi.pdf (10.52Mt)
Lataukset: 


Seppälä, Essi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005129102
Tiivistelmä
Viestintä on merkittävässä roolissa yrityksen menestyksen rakentajana. Kaikki, mitä
yritys viestii, vaikuttaa siitä syntyvään mielikuvaan ja sen myötä sen tarjoamien tuotteiden
ja palvelujen kysyntään. Viestintä voi olla yksi kilpailukyvyn rakentaja, jos se
nähdään yrityksessä kokonaisvaltaisesti ja sitä suunnitellaan ja johdetaan kuten muitakin
yrityksen toimintoja. Yritysten markkinointiviestintä on suuren muutoksen kohteena.
Perinteisen median rinnalle on kehittynyt digitaalinen media, johon markkinointiviestintä
on pitkälti siirtymässä. Digitaalinen media antaa uusia mahdollisuuksia,
mutta todellisuudessa kaikkea markkinointiviestintää ei voida siirtää verkkoon.
Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin tutkimaan esitettä markkinointiviestinnän välineenä.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyivät tekstit Kymenlaakson ammattikorkeakoulun
Kasarminmäen kampuksen esitteeseen, jonka toteutimme yhteistyössä viestinnän
opiskelijan kanssa. Esitteen teossa käytettiin menetelmänä haastattelua. Työssä käydään
läpi yritysten kokonaisvaltaista viestintää sekä perehdytään markkinointiviestintään
ja sen kohtaamiin muutoksiin. Työn tarkoitus on pohtia, minkälainen viestinnän
väline markkinoiva esite on ja mikä sen merkitys on nykyään sekä kertoa, miten tekemämme
esite toteutettiin ja miten onnistuimme tehtävässämme.
Työn tuloksena todettiin yritysten markkinointiviestinnän tarvitsevan monipuolisia
viestintäkanavia, jotta tavoitetaan mahdollisimman paljon ihmisiä. Digitaalisista ja perinteisistä
medioista voi rakentaa tehokkaan sekoituksen. Painetulla medialla on erilaiset
vaikutuskeinot verrattuna digitaaliseen mediaan ja sitä yrityksen kannattaa hyödyntää.
Esite konkreettisena painettuna tuotteena on itseisarvo jo sinällään. Se on
hyödyllinen markkinointiväline, sillä sen jakelu pystytään kohdistamaan helpommin
oikealle kohderyhmälle. Esitteessä voidaan tarjota tieto halutunlaisena kokonaisuutena.
Konkreettisena esineenä se myös huomataan helposti, mikäli suunnittelu on onnistunut.
Yrityksellä on hyvä olla jotain vierailijalle annettavaa, esite on siihen tarkoitukseen
sopivan kevyt ja antaa tietoa välittömästi ilman, että asiakkaan tarvitsee sitä erikseen
lähteä hakemaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste