Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Oppimisen tuen toimintamallin kehittäminen Keudan Wärtsilänkadun toimipisteessä

Lemola, Katja (2018)

 
Avaa tiedosto
Lemola_Katja.pdf (996.4Kt)
Lataukset: 


Lemola, Katja
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201803263797
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin työelämälähtöisenä kehittämishankkeena. Kehittämishankkeessa tutkivan toiminnan kohteena oli Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymän Keudan ammatillista perustutkintoa suorittavien opiskelijoiden yksilöllisen tuen kehittäminen. Yksilöllisen tuen kehittämistä kokeiltiin Keudan Wärtsilänkadun toimipisteessä lukuvuoden 2016-2017 ajan.
Kehittämishankkeen ajankohta oli ammatillisen koulutuksen koko historian suurimman muutoksen risteyskohdassa. Ammatillisen koulutuksen reformin suunnittelu sekä ammatilliseen koulutukseen kohdennetut leikkaukset haastoivat oppilaitokset kehittämään uusia toimintatapoja opetuksen järjestämiseksi. Kehittämishanke toteutettiin, sillä Keudassa haluttiin edistää opiskelijoiden etenemistä, varmistaa opintojen läpäisy ja luoda tuettuja polkuja kaikille opiskelijoille.
Kehittämishankkeen tarkoituksena oli vastata ammatillisen koulutuksen opiskelijoiden oppimisen tuen tarpeisiin ja luoda uudenlainen toimintamalli. Tuen tarpeita kartoitettiin ”tukisolussa”. Tukisolu oli luokka, jossa samanaikaisesti suunniteltiin, opetettiin ja ohjattiin opiskelijoita. Oppimisen tukea kehitettiin yhteistyössä opiskelijoiden, opettajien ja oppilashuollon kanssa.
Kehittämishankkeen lähestymistapana oli toimintatutkimus. Tukisolutoiminnan kehittämistä tutkittiin osallistavan havainnoinnin menetelmällä. Tutkivan toiminnan kohteena olivat opiskelijat, opintojen tuki ja oppimisen ohjaus. Syntyneen toimintamallin tarkoituksena on varmistaa, että opiskelijat saavat riittävästi tukea opintojensa edistymiseksi kaikkina päivinä opinpolkunsa ajan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste