Språk- och kulturskillnader : – kommunikationsproblem inom hotel housekeeping
Laakso, Nadja (2018)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804054147
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804054147
Tiivistelmä
Detta examensarbete är en kvalitativ undersökning om vikten av kommunikation inom ledarskap samt förmännens förståelse för olika språk- och kulturskillnader och hur dessa kan påverka arbetstagarens arbetsinsats.
Undersökningen baserar sig på e-mail intervjuer mellan sex olika chefer inom housekeeping på sex olika Radisson Blu hotell. Har intervjuat hotell från Sverige, Nederländerna, USA, Frankrike, Turkiet samt England.
Undersökningen baserar sig på tidigare teorier inom kommunikationslära, organisationsteori och språkbarriärer. I arbetet behandlas även teorier om interkulturell kommunikation, symboliskt tolkande, icke-verbal kommunikation och social kompetens. This thesis is a qualitative study about the importance of communications within
leadership, and how an housekeeping executive’s understanding of cultural and language
differences can have an impact on the employers work.
This study is based on e-mail interviews between six different executive housekeepers
working for six different Radisson Blu hotels. I have interviewed hotels in Sweden, the
Netherlands, USA, France, Turkey and England.
The central theories presented in this study are based on communication theories,
organisational theories and theories on language barriers. The study also brings up theories
on intercultural communication, symbolic interpretation, non-verbal communication and
social competence.
Undersökningen baserar sig på e-mail intervjuer mellan sex olika chefer inom housekeeping på sex olika Radisson Blu hotell. Har intervjuat hotell från Sverige, Nederländerna, USA, Frankrike, Turkiet samt England.
Undersökningen baserar sig på tidigare teorier inom kommunikationslära, organisationsteori och språkbarriärer. I arbetet behandlas även teorier om interkulturell kommunikation, symboliskt tolkande, icke-verbal kommunikation och social kompetens.
leadership, and how an housekeeping executive’s understanding of cultural and language
differences can have an impact on the employers work.
This study is based on e-mail interviews between six different executive housekeepers
working for six different Radisson Blu hotels. I have interviewed hotels in Sweden, the
Netherlands, USA, France, Turkey and England.
The central theories presented in this study are based on communication theories,
organisational theories and theories on language barriers. The study also brings up theories
on intercultural communication, symbolic interpretation, non-verbal communication and
social competence.