Vuorovaikutteinen yritystapahtuma : Case: M-päivä
Paso, Ville (2018)
Paso, Ville
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804114472
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804114472
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee vuorovaikutteisuuden ja osallistamisen lisäämistä yritystapahtuman suunnittelussa ja toteutuksessa ennen, jälkeen ja tapahtuman aikana.
Työ on toteutettu usean media-, markkinointi- ja tapahtumatoimijan yhteistyössä tuottamalle M-päivälle, joka on vuosittainen Lahdessa järjestettävä mainonnan ja markkinoinnin tekijöille suunnattu ammattilaisseminaari.
Opinnäytetyön tarkoitus on selvittää keinoja, joilla yritystapahtuma voi lisätä vuorovaikutteisuutta ja edesauttaa markkinointiviestinnällistä tavoittavuuttaan osallistamalla yleisöä. Työ on toteutettu 2017-2018 välisenä aikana.
Tietoperusta koostuu kirjallisuus- ja verkkolähteistä. Mukana on niin tutkimusartikkeleita kuin ammattilaisten blogeja. Toiminnalliseen osuuteen kuuluu vuorovaikutuksen luominen sekä tapahtuman yleisön että järjestäjien kanssa kyselyjen ja työpajan avulla.
Opinnäytetyössä selvisi, että organisaation sisäisellä vuorovaikutuksella on suuri merkitys siihen, miten ulkoista vuorovaikutusta pystytään luomaan. Mitään yksittäistä ratkaisua osallistamisen lisäämiseksi ei ole, sillä vuorovaikutuksen luominen vaatii pitkällistä ja monitahoista työskentelyä osallistamisen lisäämiseksi.
Työ on toteutettu usean media-, markkinointi- ja tapahtumatoimijan yhteistyössä tuottamalle M-päivälle, joka on vuosittainen Lahdessa järjestettävä mainonnan ja markkinoinnin tekijöille suunnattu ammattilaisseminaari.
Opinnäytetyön tarkoitus on selvittää keinoja, joilla yritystapahtuma voi lisätä vuorovaikutteisuutta ja edesauttaa markkinointiviestinnällistä tavoittavuuttaan osallistamalla yleisöä. Työ on toteutettu 2017-2018 välisenä aikana.
Tietoperusta koostuu kirjallisuus- ja verkkolähteistä. Mukana on niin tutkimusartikkeleita kuin ammattilaisten blogeja. Toiminnalliseen osuuteen kuuluu vuorovaikutuksen luominen sekä tapahtuman yleisön että järjestäjien kanssa kyselyjen ja työpajan avulla.
Opinnäytetyössä selvisi, että organisaation sisäisellä vuorovaikutuksella on suuri merkitys siihen, miten ulkoista vuorovaikutusta pystytään luomaan. Mitään yksittäistä ratkaisua osallistamisen lisäämiseksi ei ole, sillä vuorovaikutuksen luominen vaatii pitkällistä ja monitahoista työskentelyä osallistamisen lisäämiseksi.
