Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Uuden myymälän vaikutukset ostokäyttäytymiseen, case: Ruokolahden S-market

Korhonen, Riikka (2010)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Korhonen_Riikka.pdf (2.440Mt)
Lataukset: 


Korhonen, Riikka
Saimaan ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005129088
Tiivistelmä
Työn aiheena oli tutkia uuden myymälän vaikutuksia ostokäyttäytymiseen, ja tutkimus tehtiin asiakastyytyväisyyskyselynä Ruokolahden S-marketissa. Työssä esitettiin ensin teoriana, mitä ovat kaupan kilpailukeinot ja ostokäyttäytyminen ja miten nämä vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen. Asiakastyytyväisyyskysely pohjautui tähän teoriatietoon ja rakennettiin aikaisempien asiakastyytyväisyyskyselyjen pohjalta.

Työn tavoitteena oli selvittää tärkeimpiä tekijöitä, jotka vaikuttavat ostokäyttäytymiseen, ja miten nämä tekijät on otettu huomioon Ruokolahden S-marketissa. Lisäksi työn tavoitteena oli saada asiakkailta palautetta ja näin selvittää mahdollisia parannuskohteita.

Maaliskuussa 2009 Ruokolahdella avattiin uusi S-marketin kaupparakennus edellisen tilalle. Ennen tätä tutkimusta Ruokolahden S-marketissa ei ollut tehty minkäänlaista asiakastyytyväisyyskyselyä, joten kysely piti suunnitella alusta loppuun saakka. Tutkimus tehtiin etukäteen suunnitellun asiakastyytyväisyyskyselylomakkeen avulla. Haastattelulomakkeita jaettiin henkilökohtaisesti Ruokolahden S-marketissa kolmena päivänä kolmena eri ajankohtana kahden tunnin ajan.

Tutkimuksen tulokset viittasivat siihen, että asiakkaat ovat tyytyväisiä myymälän toimintaan. Muutamia tekijöitä oli, joihin myymälän tulisi panostaa, kuten tavaroiden tuoreus ja ostoskorin hinnan alentaminen. Uusi kaupparakennus koettiin erityisen hyvänä, ja asiakkaiden tyytyväisyys siihen oli todella korkea.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste