Hur upplever högskolestuderande varumärket av olika lunchrestauranger i Mariehamn
Malmström, Tony (2017)
Malmström, Tony
Högskolan på Åland
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804255429
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804255429
Tiivistelmä
I detta arbete undersöks hur eleverna i Högskolan på Åland upplever varumärket av olika lunchrestauranger i Mariehamn. Vad påverkar dem med val av lunchrestaurang?
Teorier som jag har använt i detta arbete är teorier om varumärket, produkt och kvalitet och kundvärdeteorier som jag har gått djupare in i underarbetet.
Undersökningen som jag gjorde var en kvantitativ, som var en webbenkät där de studerande skulle kryssa för vad som påverkar dem med val av lunchrestaurang. Jag hade också påståenden som studerande skulle kryssa för på dem påståenden de instämmer lunchrestaurangen med. I webbenkäten var frågorna gjorda på basis av de teorier jag använder i mitt arbete. My degree thesis examines How students experience various lunch restaurants in Mariehamn. The theories I use are: theories about brand, product and quality theories, and customer value theories.
The survey I did was quantitative, a web survey where the students would tick what affects them with the choice of lunch restaurant. I also had statements where check the claim they agree with about the lunch restaurant. In the web survey, the questions were made on the basis of the theories I use in my work.
Teorier som jag har använt i detta arbete är teorier om varumärket, produkt och kvalitet och kundvärdeteorier som jag har gått djupare in i underarbetet.
Undersökningen som jag gjorde var en kvantitativ, som var en webbenkät där de studerande skulle kryssa för vad som påverkar dem med val av lunchrestaurang. Jag hade också påståenden som studerande skulle kryssa för på dem påståenden de instämmer lunchrestaurangen med. I webbenkäten var frågorna gjorda på basis av de teorier jag använder i mitt arbete.
The survey I did was quantitative, a web survey where the students would tick what affects them with the choice of lunch restaurant. I also had statements where check the claim they agree with about the lunch restaurant. In the web survey, the questions were made on the basis of the theories I use in my work.