Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

ISS Palvelut Oy:n asiakaslähtöinen laadun kehittäminen korjausrakentamisessa

Lehojärvi, Hanna (2018)

 
Avaa tiedosto
Lehojarvi_Hanna.pdf (618.4Kt)
Lataukset: 


Lehojärvi, Hanna
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805026061
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten laatua voidaan tutkia, valvoa ja kehittää. Opinnäyte työ sai alkunsa ISS Palvelut Oy:n halusta kehittää tarjoamiensa palveluiden laatua korjausrakentamisessa. ISS Palvelut Oy on suuri yritys, joka tarjoaa siivous-, catering-, kiinteistönhoito- ja teknisiä palveluita. Korjausrakentaminen on osa teknisiä palveluita. ISS panostaa asiakastyytyväisyyteen, ja yritys haluaa parantaa asiakassuhteitaan entisestään laadullisin keinoin. Laatuun vaikuttaa moni asia ja sitä voidaan kehittää jatkuvasti. ISS panostaa laatuun, joten työssä tutkittiin, kuinka yritys voisi vielä paremmin tuottaa laadukasta palvelua asiakkailleen. Työssä käydään läpi laatu yleisellä tasolla, kerrotaan mitä laatu on. Tarkemmin käydään läpi laatuun vaikuttavia tekijöitä, ja niiden keinoja laadun hallitsemisessa. Työssä pohditaan laadukkaan johtamistavan merkitystä yrityksen toiminnassa.
Korjausrakentamisessa on omia haasteita ja erityispiirteitä. Haasteisiin on osattava varautua. Jos näihin ei varauduta, eivät laatuvaatimukset täyty. Opinnäytetyössä selitetään, mitkä asiat on huomioitava, jotta laadukas työ toteutuu ja laatuvaatimukset täyttyvät. Kun laatuun panostetaan työt helpottuvat ja asiakastyytyväisyys kasvaa. Opinnäytetyöhön liittyen suoritettiin pienimuotoinen kysely laadusta. Kyselyn tavoite oli antaa näkökulmia yrityksen laatuun johdon ja työnteki-jöiden puolesta. Vastausten perusteella voitiin tunnistaa kehittämiskohteita. Laatusuunnitelmat olivat yksi keino. Laatusuunnitelma on ratkaisuna useampaan ongelmakohtaan. Laatusuunnitelmilla voidaan parantaa osapuolten välistä viestintää ja ymmärrystä. Ymmärrystä voidaan parantaa myös organisaation sisäisesti keskustelemalla. Pienet muutokset voivat vaikuttaa paljon laatuun.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste