Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokauppa liiketoiminnan tukena

Koski, Roni (2018)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Koski.pdf (1.060Mt)
Lataukset: 


Koski, Roni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805026081
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä yrityksen tulee ottaa huomioon, jotta verkkokauppa tukisi ja parantaisi yrityksen liiketoimintaa sekä millainen on kuluttajien näkökulmasta toimiva verkkokauppa. Tutkimus oli luonteeltaan määrällinen.

Teoriassa perehdyttiin verkkokaupan, verkkomarkkinoinnin sekä asiakaspalvelun nykytilaan ja tulevaisuuteen kirjojen ja sähköisten lähteiden avulla. Lisäksi kartoitettiin muun muassa verkkokauppojen maksutapoja ja näiden turvallisuutta. Teorian pohjalta muodostettiin kysymyksiä, joita vastaajat arvioivat numeraalisesti. Aurinkolaseihin liittyvissä kysymyksissä, vastaajilta pyydettiin myös avointa palautetta näkemyksestään.

Tutkimuksen kysely toimitettiin 600 satunnaisesti valitulle kuluttajalle. Kyselyyn vastasi 186 henkilöä kuudestasadasta. Kyselyn vastaukset analysoitiin sisällön läpikäynnillä sekä luokittelulla.

Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että verkkokauppojen käyttö kasvaa ja yleistyy jatkuvasti kaikissa ikäryhmissä ja se on elintärkeä keino yrityksille myynnin ja tunnettuuden lisäämiseksi. Teoriassa ja tutkimuksessa tuli myös esille mobiilikäytön jatkuva kasvu, joten yrityksen täytyy ottaa tämä huomioon verkkokaupan suunnittelussa. Tulosten mukaan kuluttajien mielestä hyvässä verkkokaupassa on huomioitu hinta, hyvät tuotetiedot ja -kuvat sekä toimitustapa ja -aika. Aurinkolasien verkko-ostamisessa suurimpana esteenä on sovittaminen. Vaikka suurin osa vastasi, että ei ostaisi aurinkolaseja verkkokaupasta, niin silti suurin osa vastaajista oli valmiita ostamaan virtuaalisovittamisen myötä.

Teorian mukaan yritysten tulee panostaa markkinointiin etenkin sosiaalisessa mediassa ja tutkimus tukee tätä täysin, sillä kuluttajat sanoivat tämän markkinointikeinon tavoittavan heidät parhaiten.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste