Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

HIFK:n palvelukonseptin arviointi ja kehittäminen : ottelutapahtuma 15-25-vuotiaiden kokemana

Isoranta, Miika; Rusanen, Ville-Petteri (2018)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Isoranta_Miika.pdf (1.648Mt)
Lataukset: 


Isoranta, Miika
Rusanen, Ville-Petteri
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805036401
Tiivistelmä
Kulutuskäyttäytyminen muuttuu yhä aggressiivisemmin teknologian kehityksen seurauksena. Palvelut ja niiden kehittäminen nousee yhä tärkeämpään rooliin nuorempien sukupolvien kohdalla. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tarjota HIFK:lle tietoa 15-25-vuotiaiden asiakaskokemuksesta ottelutapahtumassa sekä arvioida ja kehittää palvelukonseptia kohderyhmälle sopivaksi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin palvelumuotoilua sekä käyttäjäymmärrystä. Palvelumuotoilun luvussa käsiteltiin palvelupolkua, urheilutapahtumaa käsitteenä, palvelukonseptointia ja palvelukokemuksen mallintamista. Käyttäjäymmärryksen kappaleessa käsiteltiin 1980 – luvun jälkeen syntyneet sukupolvet Y, X, Z ja milleniaalit. Luvussa syvennyttiin myös asiakaskokemuksen, asiakasprofilointiin sekä asiakasymmärryksen lisäämiseen haastattelun menetelmällä.
Empiirinen osuus koostui teemahaastattelujen toteutuksesta ja näiden tulosten analysoinnista. Haastatteluiden perusteella loimme palvelumuotoilun työkalupakkia hyödyntäen neljä käyttäjäprofiilia, loimme asiakkaalle asiakaspolun sekä kuvasimme asiakaskokemusta ottelutapahtumassa.
Tuloksissa esitimme ideoita palvelupolun kehittämiseen. Ehdotimme kehitysideoina opiskelijakannustimia, mobiilissa lipun ostamisen helpottamista sekä nuorille ottelutapahtumien markkinointia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste