Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Henkilöbrändäys sosiaalisessa mediassa sisällöntuottajan näkökulmasta

Laitinen, Hanna (2018)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Laitinen_Hanna.pdf (634.4Kt)
Lataukset: 


Laitinen, Hanna
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805026210
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on laadullinen eli kvalitatiivinen tutkimus henkilöbrändäyksestä sosiaalisessa mediassa sisällöntuottajan näkökulmasta. Tutkimus on suunnattu sisällöntuottajille. Opinnäytetyössä selvitetään keinoja onnistuneeseen henkilöbrändäykseen sosiaalisessa mediassa ja esitetään kehitysehdotuksia. Tutkittava ilmiö on jaettu rekrytoijan ja sisällöntuottajan näkökulmiin, jotta aiheesta saadaan mahdollisimman monipuolinen kuva. Näiden näkökulmien avulla kehitysehdotukset voidaan kohdistaa paremmin. Kehitysehdotukset muodostuvat teoreettisen viitekehyksen sekä tutkimustulosten pohjalta.

Opinnäytetyön tietoperustassa perehdytään henkilöbrändäyksen keinoihin sekä eri sosiaalisen median kanavien luonteisiin ja niiden sopivuuteen henkilöbrändäyksessä. Tutkimuksen teoriapohja on koottu käyttäen alan kirjallisuutta sekä sähköisiä lähteitä. Empiirinen osuus toteutettiin teemahaastatteluina, joissa noudatettiin rekrytoijille sekä sisällöntuottajille erikseen muodostettuja haastattelurunkoja. Vastaajat edustivat sekä rekrytoijia että sisällöntuottajia.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että henkilöbrändäyksessä rekrytoijien näkökulmasta tärkein kehityskohde on työnhakijan sometilin asiallisuus sekä oman näkökulman esiin tuominen ammatillisissa julkaisuissa. Sisällöntuottajien näkökulmasta tärkein kehityskohde on vuorovaikutus omien somekanavien välillä sekä suuntaviivat somen päivittämiselle. Sosiaalisen median tiliä on suositeltavaa päivittää aktiivisesti, jonka seurauksena muodostuu oma tyyli somessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste