Verkkokaupat ja internetmarkkinointi
Myller, Henrik (2010)
Myller, Henrik
Saimaan ammattikorkeakoulu
2010

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005139209
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201005139209
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli tutustua Suomessa käytettäviin verkkokauppaohjelmistoihin ja niiden ominaisuuksiin. Lisäksi yksi verkkokaupoista testiasennettiin opiskelijan palvelimelle.
Wosbee ja Mycashflow edustavat Suomen verkkokauppaohjelmistojen kärki-päätä. Edellä mainittujen ohjelmistojen lisäksi tutustutaan pienille yrityksille suunnattuun kotisivukoneen verkkokauppaohjelmistoon sekä maailmalla paljon suosiota saaneeseen avoimen lähdekoodin PrestaShop-ohjelmistoon.
Testiasennettu verkkokauppa rakennettiin siten, että se toimisi kuten oikeat verkkokaupat, mutta ilman maksuominaisuuksia. Testiympäristössä opiskelija kokeili uusien tuotteiden lisäämistä, hinnoittelua ja tilauksia. Työssä esitellään myös verkkokauppojen maksuvaihtoehtoja ja maksunvälittäjiä.
Verkkokauppojen lisäksi työssä tutustutaan internetmarkkinoinnin aloittami-seen sekä mainoksien kohdistamiseen ja erilaisiin mainoskanaviin.
Työn tuloksena syntyi varsin tiivis tietopaketti, joka antaa tärkeitä tietoja aloitte-levalle verkkokauppiaalle.
Wosbee ja Mycashflow edustavat Suomen verkkokauppaohjelmistojen kärki-päätä. Edellä mainittujen ohjelmistojen lisäksi tutustutaan pienille yrityksille suunnattuun kotisivukoneen verkkokauppaohjelmistoon sekä maailmalla paljon suosiota saaneeseen avoimen lähdekoodin PrestaShop-ohjelmistoon.
Testiasennettu verkkokauppa rakennettiin siten, että se toimisi kuten oikeat verkkokaupat, mutta ilman maksuominaisuuksia. Testiympäristössä opiskelija kokeili uusien tuotteiden lisäämistä, hinnoittelua ja tilauksia. Työssä esitellään myös verkkokauppojen maksuvaihtoehtoja ja maksunvälittäjiä.
Verkkokauppojen lisäksi työssä tutustutaan internetmarkkinoinnin aloittami-seen sekä mainoksien kohdistamiseen ja erilaisiin mainoskanaviin.
Työn tuloksena syntyi varsin tiivis tietopaketti, joka antaa tärkeitä tietoja aloitte-levalle verkkokauppiaalle.
