Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kuntosali Vilperin markkinointisuunnitelma

Kuittinen, Topi (2018)

 
Avaa tiedosto
Kuittinen_Topi_2018_05_08.pdf (1.206Mt)
Lataukset: 


Kuittinen, Topi
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805087175
Tiivistelmä
Tiivistelmä

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma Kuntosali Vilperille, joka on liperiläinen kuntosaliyritys. Yrityksellä oli selkeä tarve markkinointisuunnitelmalle, sillä sellaista ei ollut tehty yritykselle aiemmin. Tarkoituksena oli luoda selkeä suunnitelma markkinointiin, mikä olisi helposti toteutettavissa pienen yrityksen resursseilla. Tavoitteena oli, että yritys pystyisi parantamaan markkinointiaan tämän suunnitelman avulla.

Opinnäytetyön teoriapohja koostuu markkinointiin liittyvästä kirjallisuudesta sekä internetlähteistä. Toiminnallisen opinnäytetyön tukena hyödynnettiin myös tutkimusmenetelminä havainnointia sekä teemahaastatteluja, joihin osallistui yhteensä kuusi kuntosalin asiakasta. Haastattelujen tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden mielipiteitä yrityksestä. Yritystä ja sen toimintaympäristöä analysoitiin kilpailija-, ympäristö-, markkina- ja SWOT-analyysien avulla. Lisäksi yrityksen kilpailukeinot määritettiin 7P-mallin avulla, jossa pääpaino oli markkinointiviestinnällä. Opinnäytetyössä käsiteltiin myös Vilperin segmentointia sekä asiakkuuksia asiakastyytyväisyyden, uskollisuuden ja kannattavuuden näkökulmasta.

Työn lopputuloksena oli selkeä pienelle yritykselle suunnattu markkinointisuunnitelma. Pääpaino suunnitelmassa oli markkinointiviestinnällä. Markkinointisuunnitelman osana toteutettujen haastattelujen perusteella voitiin päätellä, että suurimmat kehityskohteet yrityksen toiminnassa olivat palautteiden ja kehitysehdotuksien käsittely sekä markkinointiviestintä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste