Tapahtumamarkkinointi asiakashankinnan keinona : Hyvän olon kauneuspäivä
Kautonen, Noora (2018)
Kautonen, Noora
Saimaan ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805097388
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805097388
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli järjestää avoimien ovien kaltainen tapahtuma, Hyvän olon kauneuspäivä. Toimeksiantajan toiveena oli avoimien ovien tyyppinen päivä Holiday Club Saimaan hoito-osastolle, Harmony Spahan.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen, ja se koostui teoriaosuudesta ja itse tapahtumasta, sen järjestämisestä sekä loppupohdinnoista. Teoriaosuus koostui pääosin markkinointiviestinnästä, mutta siinä keskityttiin eniten tapahtumamarkkinointiin.
Työssä tutustuttiin Holiday Club Saimaaseen yrityksenä sekä Harmony Spa hoito-osastoon, jossa Hyvän olon kauneuspäivä järjestettiin 9.2.2018. Hyvän olon kauneuspäivän tavoitteena oli saada uusia paikallisia asiakkaita ja parantaa myyntiä silloin, kun hotellilla on hiljaista.
Opinnäytetyössä käy ilmi myös tapahtuman kohderyhmä ja se, miten tapahtuma meni ja päästiinkö tavoitteisiin. Työssä perehdyttiin myös Harmony Span työntekijöiden mielipiteisiin tapahtumasta ja siitä, mitä tehtäisiin toisin, jos tapahtuma järjestettäisiin uudelleen.
Opinnäytetyön tavoite täyttyi, eli uusia paikallisia asiakkaita saatiin vierailemaan Harmony Spa hoito-osastolla. Vastaavanlaisia tapahtumia kannattaa siis järjestää uudestaankin, mutta silloin erilaisia markkinointikeinoja tulisi hyödyntää.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen, ja se koostui teoriaosuudesta ja itse tapahtumasta, sen järjestämisestä sekä loppupohdinnoista. Teoriaosuus koostui pääosin markkinointiviestinnästä, mutta siinä keskityttiin eniten tapahtumamarkkinointiin.
Työssä tutustuttiin Holiday Club Saimaaseen yrityksenä sekä Harmony Spa hoito-osastoon, jossa Hyvän olon kauneuspäivä järjestettiin 9.2.2018. Hyvän olon kauneuspäivän tavoitteena oli saada uusia paikallisia asiakkaita ja parantaa myyntiä silloin, kun hotellilla on hiljaista.
Opinnäytetyössä käy ilmi myös tapahtuman kohderyhmä ja se, miten tapahtuma meni ja päästiinkö tavoitteisiin. Työssä perehdyttiin myös Harmony Span työntekijöiden mielipiteisiin tapahtumasta ja siitä, mitä tehtäisiin toisin, jos tapahtuma järjestettäisiin uudelleen.
Opinnäytetyön tavoite täyttyi, eli uusia paikallisia asiakkaita saatiin vierailemaan Harmony Spa hoito-osastolla. Vastaavanlaisia tapahtumia kannattaa siis järjestää uudestaankin, mutta silloin erilaisia markkinointikeinoja tulisi hyödyntää.