Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Virtuaalisten kohtaamisten markkinointi : case: Someta Duuniin

Sairanen, Saku; Hurskainen, Samuli (2018)

 
Avaa tiedosto
saku_sairanen_samuli_hurskainen.pdf (1.611Mt)
Lataukset: 


Sairanen, Saku
Hurskainen, Samuli
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805147971
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Someta Duuniin – sosiaalinen media työnhaun ja rekrytoimisen apuna hankkeelle. Hankeen avulla pyritään digitalisoimaan korkeakoulujen, opiskelijoiden ja työnantajien välistä kanssakäymistä ja sen kesto on kolme vuotta. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda virtuaalisten kohtaamisten käyttäjäpersoonat, jotka kuvaavat yleisiä opiskelijoiden käyttäjäryhmiä. Näiden käyttäjäpersoonien pohjalta tarkoituksena oli luoda sloganit, jotka vastaavat persoonien tarpeita.

Teoreettinen viitekehys koostui markkinoinnista, joka pitää sisällään eri osa-alueita markkinointiviestinnästä ja segmentoinnista. Palvelumuotoilun teoria käsitteli keskeisiä elementtejä, palvelua asiakkaan silmin ja asiakasprofiileja. Hankkeelle olennaisten virtuaalisten kohtaamisten vuoksi työssä kerrottiin virtuaalisesta asiakaskokemuksesta.

Saadut tulokset hankittiin opiskelijoille järjestettyjen työpajojen avulla. Työpajoja järjestettiin yhteensä kolme kappaletta, jotta saatiin tarvittavat materiaalit käyttäjäpersoonia varten. Sloganien luontiin käytettiin omaa suunnittelua, haastattelua sekä hankkeen jäsenten mielipiteitä. Työpajoissa saatiin luotua yhteensä neljä erilaista käyttäjäpersoonaa, jotka ovat Ville Työpaikanvaihtaja, Pasi Palvelunkokeilija, Anna Vaihto-opiskelija ja Petra Työtön opiskelija. Sloganit suunniteltiin käyttäjäpersoonia ajatellen ja jokaista persoonaa kohden on kaksi erilaista slogania.

Käyttäjäpersoonien avulla hanke pystyy segmentoimaan markkinointia kyseisille käyttäjäryhmille. Persoonia voidaan käyttää palvelun kehittämisen apuvälineenä. Sloganit, jotka persoonia hyödyntäen luotiin, auttavat hanketta tavoittamaan nämä kyseiset käyttäjät. Jatkossa on hyödyllistä selvittää, miten totuudenmukaisia käyttäjäpersoonat ovat ja mitkä niistä ovat yleisimpiä. Sloganeja on syytä tarkastella ajan saatossa ja selvittää, mitkä niistä vetoavat parhaiten kohderyhmiin. Mielenkiinnon herättämiseksi viestinnän elävöittäminen ja visualisointi on hyvä pitää mielessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste