Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Onnistuneen tapahtuman tuottaminen

Pyykkönen, Ronja (2018)

 
Avaa tiedosto
Pyykkonen Ronja.pdf (1.435Mt)
Lataukset: 


Pyykkönen, Ronja
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052410048
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia tapahtuman onnistumista, siihen vaikuttavia tekijöitä sekä järjestettävään tapahtumaan liittyviä ennakko-odotuksia ja niiden yhteyksiä tapahtuman onnistumiseen. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Tapahtumatoimisto X. Tapahtuma järjestettiin joulukuussa 2017 ja tämän opinnäytetyön kirjoittaja oli vastuussa tapahtuman tuotannosta.

Tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa Asiakasyritys Y:n henkilöstölle onnistunut ja ryhmähenkeä vahvistava pikkujoulutapahtuma, joka vastasi henkilöstön toiveita ja odotuksia. Tavoitteena oli myös löytää tapahtuman tuotantoon liittyviä kehityskohtia, joiden avulla toimeksiantaja pystyisi kehittämään Asiakasyritys Y:n henkilöstölle järjestettäviä tapahtumia tulevaisuudessa. Opinnäytetyön tulosten avulla toimeksiantaja pystyy kehittämään palveluntarjontaansa laadukkaammaksi ja asiakasyritykselle sopivammaksi.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui tapahtumaprosessia ja onnistuneen tapahtuman järjestämistä käsittelevästä teoriasta. Opinnäytetyön keskeisimpiä käsitteitä olivat onnistunut tapahtuma, tapahtuman järjestäminen, tapahtumaprosessi ja asiakastyytyväisyys. Teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin tapahtumaprosessin eri vaiheita, joita olivat suunnittelu-, tuotanto- ja jälkimarkkinointivaihe sekä asiakastyytyväisyyttä osana tapahtuman onnistumista.

Tutkimusmenetelminä käytettiin teemahaastattelua ja kyselyä eli survey tutkimusta. Opinnäytetyötä varten selvitettiin kyselyn avulla henkilöstön asiakasodotuksia ja toiveita pikkujouluja kohtaan, jotta tapahtumanjärjestäjä pystyi huomioimaan näitä toiveita ja suunnittelemaan tapahtuman sisältöä ja ohjelmaa niiden pohjalta. Järjestettävän tapahtuman jälkeen henkilöstölle toteutettiin palautekysely, jonka avulla selvitettiin heidän tyytyväisyyttään tapahtumaan, sen sisältöön ja järjestelyihin. Tehtyjen kyselyiden tulosten perusteella pystyttiin arvioimaan, kuinka hyvin tapahtumanjärjestäjä onnistui vastaamaan vieraiden ennakko-odotuksiin, toiveisiin ja tarpeisiin järjestetyssä tapahtumassa, ja kuinka hyvin tapahtuma onnistui läsnä olleiden vieraiden näkökulmasta.

Kyselytutkimuksista ja Asiakasyritys Y:n kanssa käydystä palautepalaverista saatujen palautteiden perusteella vieraat olivat tyytyväisiä ja tapahtuma oli kokonaisuudessaan onnistunut. Tapahtuma onnistui saavuttamaan sille asetetut tavoitteet eli onnistuttiin järjestämään ryhmähenkeä vahvistava ja onnistunut tapahtuma, joka vastasi asiakkaiden odotuksia ja toiveita. Paljon positiivista palautetta tuli hyvästä ruoasta ja juomasta, rennosta ja huolettomasta ilmapiiristä, illallisen yhteydessä järjestetystä palkintogaalasta, tapahtumapaikasta ja tapahtuman järjestelyistä. Kehityskohteiksi nousivat tapahtuman ennakkotiedottaminen ja aktiviteetin valinta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste