Travel, Taste & Learn -tapahtuman kehittäminen
Mustonen, Pinja (2018)
Mustonen, Pinja
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510294
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510294
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään Travel, Taste & Learn -nimisen tapahtuman suunnittelua ja kehittämistä. Tapahtuman tarkoituksena on markkinoida matkailu- ja ravitsemisalan koulutuksia Karelia-ammattikorkeakoulun sekä Riverian toimesta. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää tuoretta tapahtumaa paremmaksi, jotta vierailijoiden määrä kasvaisi ja tieto koulutusmahdollisuuksista Pohjois-Karjalan alueella leviäisi laajemmin jatkokoulutukseen hakeutuville nuorille.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena. Olin mukana suunnittelemassa ja järjestämässä Karelia-ammattikorkeakoulun esittelypisteitä, markkinoin tapahtumaa Facebookin välityksellä sekä laadin palautekyselyt vierailijoilla ja yhteistyökumppaneille. Lisäksi tehtäväni oli analysoida palautekyselyiden tulokset, pohtia kehittämiskohteita sekä koota tuotoksena lista asioista, joita tapahtumaa järjestäessä kannattaa huomioida.
Kehittämiskohteita löytyi monelta osa-alueelta ja olen pohtinut niitä raportin loppupuolella. Muun muassa esittelypisteiden soveltuminen kohderyhmälle, markkinointiin panostaminen sekä palautekyselyiden kehittäminen tarkempien tulosten saamiseksi kuuluivat käsiteltäviin aiheisiin.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena. Olin mukana suunnittelemassa ja järjestämässä Karelia-ammattikorkeakoulun esittelypisteitä, markkinoin tapahtumaa Facebookin välityksellä sekä laadin palautekyselyt vierailijoilla ja yhteistyökumppaneille. Lisäksi tehtäväni oli analysoida palautekyselyiden tulokset, pohtia kehittämiskohteita sekä koota tuotoksena lista asioista, joita tapahtumaa järjestäessä kannattaa huomioida.
Kehittämiskohteita löytyi monelta osa-alueelta ja olen pohtinut niitä raportin loppupuolella. Muun muassa esittelypisteiden soveltuminen kohderyhmälle, markkinointiin panostaminen sekä palautekyselyiden kehittäminen tarkempien tulosten saamiseksi kuuluivat käsiteltäviin aiheisiin.