Parturi-kampaamon brändäys ja markkinointi sosiaalisessa mediassa
Pham , Oanh (2018)
Pham , Oanh
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052610401
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052610401
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella parturi-kampaamolle, Yritys X:lle, sisältökalenterit, joissa hyödynnettiin brändäyksen ja sisällöntuotannon teorioita. Brändäys on jatkuva prosessi, jonka tarkoituksena on luoda yrityskuva. Sosiaalinen media tarjoaa erilaisia työkaluja brändin rakentamiseen kuten viestintään ja sosiaalisten verkostojen ylläpitoon. Perehtyminen brändistrategioihin sekä sisällöntuotannon teorioihin auttaa Yritys X:ää rakentamaan ja markkinoimaan brändiään parhaalla mahdollisella tavalla.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui brändäyksen, sosiaalisen median ja sisällöntuotannon teemoista. Teoriaosuutta pohjustettiin määrittelemällä brändäyksen kannalta tärkeimmät käsitteet ja kertomalla yleistä tietoa sosiaalisesta mediasta. Tämän jälkeen syvennyttiin sisältöstrategiaan ja sisällöntuotannon kannalta hyviin käytännönvinkkeihin.
Toiminnallisessa osuudessa esiteltiin lyhyesti Yritys X:n internetmarkkinoinnin suunnitelma sekä alustava suunnitelma sisältökalenterien toteuttamiseen. Tehtyihin sisältökalentereihin on koottu esimerkkejä, millaisia sisältöjä kannattaa milloinkin ja mihin kanaviin julkaista. Näitä sisältökalentereja soveltamalla Yritys X voi jatkossa tuottaa ja julkaista yrityksen brändiin sopivia sisältöjä sujuvammin.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui brändäyksen, sosiaalisen median ja sisällöntuotannon teemoista. Teoriaosuutta pohjustettiin määrittelemällä brändäyksen kannalta tärkeimmät käsitteet ja kertomalla yleistä tietoa sosiaalisesta mediasta. Tämän jälkeen syvennyttiin sisältöstrategiaan ja sisällöntuotannon kannalta hyviin käytännönvinkkeihin.
Toiminnallisessa osuudessa esiteltiin lyhyesti Yritys X:n internetmarkkinoinnin suunnitelma sekä alustava suunnitelma sisältökalenterien toteuttamiseen. Tehtyihin sisältökalentereihin on koottu esimerkkejä, millaisia sisältöjä kannattaa milloinkin ja mihin kanaviin julkaista. Näitä sisältökalentereja soveltamalla Yritys X voi jatkossa tuottaa ja julkaista yrityksen brändiin sopivia sisältöjä sujuvammin.