Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtuman järjestäminen. Case: Challenge Tour.

Joensuu, Jarno (2009)

 
Avaa tiedosto
Joensuu_Jarno.pdf (1.211Mt)
Lataukset: 


Joensuu, Jarno
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200901021008
Tiivistelmä
LAUREA-AMMATTIKORKEAKOULU TIIVISTELMÄ
Laurea-Lohja
Liiketalouden koulutusohjelma
Rahoitus



Jarno Joensuu

Tapahtuman järjestäminen: Case Challenge Tour

Vuosi 2009 Sivumäärä 64

Opinnäytetyö käsittelee tapahtuman järjestämistä ja tapahtumamarkkinoinnin toteuttamista. Opinnäytetyössä käydään läpi tapahtuman järjestämisessä huomioitavat seikat aina suunnitte-lusta jälkimarkkinointiin. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä.

Työn tarkoituksena oli osallistua golfkilpailun järjestämiseen ja laatia työ siten, että sitä voi-daan käyttää pohjana muiden golfkilpailujen järjestämisessä. Käytännön osuus työssä käsitte-lee Lohjalla 9.-15.6.2008 pidettyä golfin Challenge Tour osakilpailua.

Projektin tavoitteena oli luoda sekä pelaajille, että yleisölle unohtumaton tapahtuma. Tapah-tuman viihteellisyydestä vastasi SK Festivals Oy, joka toimi myös promoottorina. St Laurencen tavoitteena oli saada kenttä hyvään kuntoon sekä huolehtia vapaaehtoisten rekrytoimisesta ja kouluttamisesta, sekä heidän toiminnastaan kilpailujen aikana.

Teoreettinen viitekehys rakennettiin tapahtumamarkkinoinnin teoriasta. Keskeisenä osana viitekehystä olivat tapahtumaprosessi, sen suunnittelu ja toteuttaminen. Teoreettisessa osuu-dessa käsiteltiin myös projektijohtamista sekä golfkilpailujen järjestämistä.
Työhön käytettiin lähteinä 15 eri markkinointiin sekä tapahtuman järjestämiseen liittyvää kirjaa. Päälähteenä käytettiin Vallon & Häyrisen: Tapahtuma on tilaisuus (2008) kirjaa. Muina lähteinä oli St Laurencen oma tietokanta sekä internetistä saatavilla ollut tieto.

Itse tapahtuman järjestämiseen kilpailupäivinä tutkija pyrki tuomaan esiin seikkoja, joita ei kirjoista helposti löydä. Tarkoituksena oli ottaa huomioon kaikki seikat, jotta työtä voi käyt-tää tulevaisuudessa muistiapuna kilpailujärjestelyissä.

Työstä käy ilmi miten monivaiheinen prosessi tapahtuman järjestäminen on. Challenge Tourin osakilpailu järjestettiin lyhyessä ajassa, joten kaikkiin tapahtumaprosessin vaiheisiin ei ollut aikaa.













Asiasanat: tapahtuma, tapahtumamarkkinointi, tapahtuman järjestäminen, projektijohtami-nen, golf.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste