Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakaskokemus asiakasrajapinnassa : Case: LähiTapiola Vellamon Digicenter

Mikkonen, Sampsa (2018)

Avaa tiedosto
Mikkonen_Sampsa.pdf (733.1Kt)
Lataukset: 


Mikkonen, Sampsa
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011131
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka toimeksiantajayrityksen henkilöasiakaspuhelinpalvelussa asiakkaan saamaan kokemukseen sekä suositteluasteeseen voidaan vaikuttaa. Tarkoituksena oli myös selvittää ne asiat, jotka kokemukseen sekä suositteluhalukkuuteen vaikuttavat positiivisesti ja negatiivisesti. Työssä pyrittiin myös selvittämään asiakaskokemuksen sekä sen johtamisen ja mittaamisen nykytila kohdeyrityksen Digicenterissä.

Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä tutkimusosuudesta. Teoriaosuus käsittelee asiakaskokemusta, sen muodostumista, johtamista sekä mittaamista ja suositteluhalukkuutta.

Opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimus, jonka tutkimusosuus suoritettiin teemahaastatteluilla. Haastatteluihin osallistui yhteensä kuusi LähiTapiola Vellamon asiakasta sekä yksi yhtiössä esimiestehtävissä työskentelevä henkilö. Haastatteluilla saatiin selville haastateltavien mietteitä asiakaskokemuksesta, sen muodostumisesta, suositteluhalukkuudesta sekä sen vaikutuksesta ostopäätökseen. Haastatteluissa selvitettiin myös asiakkaiden kokemuksia Digicenterin puhelinpalvelusta. Esimieshaastattelulla saatiin muodostettua kattava kuva Digicenterin asiakaskokemuksen johtamisen sekä mittaamisen nykytilasta.

Opinnäytetyön tutkimustuloksista selvisi, että suurin yksittäinen asiakaskokemukseen vaikuttava tekijä oli asiakaspalvelun laatu. Kuitenkin kokemuksen kokonaisuus oli se asia, joka mahdollisti ylivertaisen asiakaskokemuksen ja sitä kautta vaikutti asiakkaiden suositteluhalukkuuteen. Melkein kaikki tutkimukseen osallistuneet myös kokivat, että suosittelulla on vaikutusta heidän tekemiinsä ostopäätöksiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste