Ravintola Viljoksen asiakastyytyväisyystukimus
Piispanen, Jose (2018)
Piispanen, Jose
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111516
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111516
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön avulla haluttiin selvittää Viljoksen asiakkaiden tyytyväisyys ravintolan pal-veluita, tuotteita ja palveluympäristöä kohtaan. Myös kehitysideoiden kerääminen oli tavoitteena. Ravintolat ovat Matti Leppäsen omistamia. Tämä oli laatuaan ensimmäinen asiakastyytyväisyys-kysely ravintolalle.
Tämä opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta, teoria- ja tutkimusosasta. Teoria osassa käsitel-lään palvelua, palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä. Tutkimusosassa esitellään tutkimusmene-telmät ja käydään läpi tutkimuksesta saadut tulokset.
Keväällä 2018 Viljoksen asiakkaille tehtiin asiakastyytyväisyyskysely, joka toteutettiin paperisen kyselylomakkeen avulla. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 78 kappaletta kahdesta eri toimi-paikasta. Tulosten perusteella asiakastyytyväisyys voitiin todeta erinomaiseksi, mutta onneksi siitä huolimatta kehitysideoitakin saatiin. Aina on hyvä tähdätä parempaan. Saatujen ehdotusten avulla palvelusta ja tuotteista saadaan vieläkin enemmän asiakkaita tyydyttäviä.
Tämä opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta, teoria- ja tutkimusosasta. Teoria osassa käsitel-lään palvelua, palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä. Tutkimusosassa esitellään tutkimusmene-telmät ja käydään läpi tutkimuksesta saadut tulokset.
Keväällä 2018 Viljoksen asiakkaille tehtiin asiakastyytyväisyyskysely, joka toteutettiin paperisen kyselylomakkeen avulla. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 78 kappaletta kahdesta eri toimi-paikasta. Tulosten perusteella asiakastyytyväisyys voitiin todeta erinomaiseksi, mutta onneksi siitä huolimatta kehitysideoitakin saatiin. Aina on hyvä tähdätä parempaan. Saatujen ehdotusten avulla palvelusta ja tuotteista saadaan vieläkin enemmän asiakkaita tyydyttäviä.