Alter Egos & User ID's : Opinnäytetyö, aiheena käyttäjälähtöinen transgressio sosiaalisessa mediassa ja sen suora vaikutus muotibrändiin.
Sellgren, Tara (2018)
Sellgren, Tara
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111395
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053111395
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkin käyttäjälähtöistä transgressiota sosiaalisessa mediassa, sekä sen suoraa vaikutusta muoti- brändiin. Transgressiolla, eli normien rikkomisella, sosiaali- sessa mediassa tarkoitan sosiaalisen median aktivismia, sekä yksilöllisyyden ja persoonallisuuden kaipuuta yksilön tyyliin ja esiintymiseen sosiaalisessa mediassa.
Tässä opinnäytetyössä pyrin vastaamaan individualismin, eli yksilöllisyyden, kaipuuseen muotibrändin näkökulmasta ja käytän individualismin etsimistä sosiaalisessa mediassa inspi- raationa mallistolleni. Mallistoni on suunnattu tälle mentaliteet- ille sosiaalisessa mediassa ja tulkitsee visuaalisesti sosiaal- isen median aktivismin ja transgression keinoja, esimerkiksi feminismiä, seksuaalista vapautumista, seksuaalitasa-arvoa ja monimuotoisuutta, eli diversiteettiä.
Tässä opinnäytetyössä pyrin vastaamaan individualismin, eli yksilöllisyyden, kaipuuseen muotibrändin näkökulmasta ja käytän individualismin etsimistä sosiaalisessa mediassa inspi- raationa mallistolleni. Mallistoni on suunnattu tälle mentaliteet- ille sosiaalisessa mediassa ja tulkitsee visuaalisesti sosiaal- isen median aktivismin ja transgression keinoja, esimerkiksi feminismiä, seksuaalista vapautumista, seksuaalitasa-arvoa ja monimuotoisuutta, eli diversiteettiä.