Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

KODINKONEVÄHITTÄISKAUPAN PALVELUN KEHITTÄMINEN CASE: NISKANEN OY

Pekkarinen, Maiju (2010)

 
Avaa tiedosto
Pekkarinen_Maiju.pdf.pdf (193.4Kt)
Lataukset: 


Pekkarinen, Maiju
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052110072
Tiivistelmä
Palvelu ja erityisesti hyvä palvelu koetaan erittäin tavoiteltavaksi arvoksi. Hyvä palvelu on erittäin oleellinen osa yrityksen toiminnan tuottamaa lisäarvoa ja toimii hyvänä kilpailuetuna markkinoilla. Palvelut ovat kuluttajia varten ja ne pyritään räätälöimään siten, että kuluttajien tarpeet saadaan tyydytetyksi. Palvelujen kysyntään ja tarpeeseen vaikuttavat markkinoilla tapahtuvat muutokset sekä väestö ja ikärakenteen muutokset. Sähköinen kaupankäynti on myös rajussa nousussa ja vaatii yrityksiltä muutosten nopeaa omaamista.

Tässä opinnäytetyössä keskitytään Niskanen Oy:n kotipalvelun asiakaspalvelun toimintaan. Ihmisten mielipiteisiin perehdyttiin asiakastyytyväisyyskyselyn avulla. Kyselyn avulla kartoitettiin ihmisten mielipiteitä, jotta saataisiin mahdollisia parannusehdotuksia palvelun kehittämiseen. Tutkimusmenetelmänä toimi tapaustutkimus, jonka avulla voitiin hyödyntää erilaisia aineistoja ja tutkimustapoja. Tapaustutkimusta tukivat tässä tutkimuksessa laadullinen sekä määrällinen tutkimus. Kyselylomake oli laadittu siten, että osaan kysymyksistä oli jo valmiit vastausvaihtoehdot, ja tutkimusta täydennettiin muutamalla avoimella kysymyksellä.

Tutkimus suoritettiin satunnaisotannalla ja perusjoukkona toimivat Niskanen Oy:n asiakkaat. Kyselylomakkeita laitettiin jakoon 70 kappaletta ja takaisin saatiin 40 analysoitavaa lomaketta. Lomakkeen kysymykset pidettiin lyhyinä ja yksinkertaisina, jotta vastaaminen olisi mahdollisimman helppoa asiakkaalle. Tuloksia havainnollistettiin ympyrä- ja pylväskaavioin, ja tutkimuksen analysointimenetelmänä toimi määrällinen tutkimus.

Yleisesti ottaen Niskanen Oy:n asiakkaat olivat tyytyväisiä yrityksen asiakaspalveluun. Tutkimuksessa olisi ollut hyvä saada enemmän tutkittavaa aineistoa, mutta kysynnän yllättävä hiipuminen jätti aineistoin hieman suppeaksi. Tutkimuksen avulla yritykselle kuitenkin saatiin muutamia kehitysehdotuksia, joiden avulla yritys voi tehostaa toimintaansa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste