Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vuoronumeropalveluiden kehittäminen, case OP Etelä-Karjala

Mankki, Riikka (2018)

 
Avaa tiedosto
oppari_Mankki.pdf (1.032Mt)
Lataukset: 


Mankki, Riikka
Saimaan ammattikorkeakoulu
2018
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052710495
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää vuoronumeropalvelun kehittämiskohteet sekä luoda konkreettisia toimenpide-ehdotuksia vuoronumeropalvelun kehittämiseksi. Tarkoituksena oli myös saada uutta tietoa vuoronumeropalveluiden tuottamasta asiakaskokemuksesta sekä asiakkaiden halukkuudesta suositella palvelua eteenpäin. Tutkimuksessa selvitettiin myös minkälaisissa pankki- ja vakuutusasioissa asiakkaille on tarjottava palvelua ilman aikavarausta sekä minkälainen myyjä soveltuu työskentelemään vuoronumeropalvelussa.

Teoreettinen viitekehys koostui asiakaskokemuksesta ja suosittelumarkkinoinnista ja sen mittaamisesta. Teoreettisessa viitekehyksessä kuvattiin myös hyvän myyjän myyntiprosessia.

Työssä käytettiin tutkimusmenetelmänä tapaustutkimusta. Tutkimusaineisto kerättiin vuoronumeropalvelun asiakkaille tehdyllä kyselytutkimuksella sekä myyjille pidetyllä teemoitetulla ryhmähaastattelulla.

Tutkimustuloksista selvisi, että vuoronumeropalvelun asiakaskokemus ei ole kovin hyvä verrattuna koko Kuinka voin auttaa-tiimin asiakaskokemukseen. Asiakaskokemusta on mitattu Net Promoter Scoren, eli NPS:n avulla. Suurin osa vastaajista oli kuitenkin tyytyväisiä palveluun. Mielenkiintoista oli, että miehet antoivat vuoronumeropalvelulle paremman NPS:n kuin naiset.

Tutkimustulokset osoittivat, että myyjien mielestä pikaiset asiat, joita ei voida hoitaa verkossa tai esimerkiksi todistukset, joita ei voi toimittaa asiakkaalle suoraan kotiin, on pystyttävä hoitamaan ilman aikavarausta. Myös opastaminen, esimerkiksi vahinkotilanteessa sekä verkkopalvelutunnusten tai kortteihin liittyvät muutokset on onnistuttava vuoronumeropalvelussa. Asiakkaille pitäisi luoda voimakkaammin mielikuva pikapalvelusta. Vuoronumeropalvelussa vaaditaan todella laaja osaaminen, jotta pystyy palvelemaan asiakkaita paremmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste