Siilinjärven POP Pankin sähköisen markkinoinnin kehittäminen
Havukainen, Noora (2018)
Havukainen, Noora
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060412442
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060412442
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia paikallisen pankin Siilinjärven Osuuspankin markkinointia. Tutkimuksen avulla haluttiin löytää keinoja, joita pankin kannattaisi markkinoinnissa hyödyntää tulevaisuudessa. Tarkoituksena oli löytää kehitysideoita sille, miten Siilijärven Osuuspankki voisi kehittää markkinointiaan internetissä ja sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyö tehtiin kehittämistehtävänä. Työn tutkimusongelmaa lähdettiin selvittämään kyselytutkimuksena sosiaalisen median kautta. Ongelmaan etsittiin vastauksia myös hyödyntämällä olemassa olevia tutkimuksia, sekä aiheeseen liittyvällä teorialla.
Tutkimus sekä jo olemassa oleva aineisto osoitti sen, että digimarkkinointiin kiinnitetään eniten huomiota sosiaalisessa mediassa ja internetissä. Markkinoinnilla verkossa ja sosiaalisessa mediassa voidaan kasvattaa yrityksen näkyvyyttä ja löydettävyyttä. Siilinjärven Osuuspankin tulisi laajentaa markkinointiaan Facebookin lisäksi myös muihin sosiaalisen median kanaviin.
Opinnäytetyö tehtiin kehittämistehtävänä. Työn tutkimusongelmaa lähdettiin selvittämään kyselytutkimuksena sosiaalisen median kautta. Ongelmaan etsittiin vastauksia myös hyödyntämällä olemassa olevia tutkimuksia, sekä aiheeseen liittyvällä teorialla.
Tutkimus sekä jo olemassa oleva aineisto osoitti sen, että digimarkkinointiin kiinnitetään eniten huomiota sosiaalisessa mediassa ja internetissä. Markkinoinnilla verkossa ja sosiaalisessa mediassa voidaan kasvattaa yrityksen näkyvyyttä ja löydettävyyttä. Siilinjärven Osuuspankin tulisi laajentaa markkinointiaan Facebookin lisäksi myös muihin sosiaalisen median kanaviin.