Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Spine-ohjelmiston käyttö videopelihahmojen animoinnissa

Myller, Kuisma (2018)

 
Avaa tiedosto
Myller_Kuisma_2018_05_31.pdf (2.107Mt)
Lataukset: 


Myller, Kuisma
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060512624
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä esitellään Esoteric Softwaren julkaisema Spine-ohjelmisto, ja kuinka ohjelmistoa käytetään 2D-hahmojen luomiseen pelimoottoriin. Opinnäytetyössä käydään läpi koko prosessi hahmojen ideoinnista lopulliseen testaamiseen pelimoottorissa.

Opinnäytetyössä käytän esimerkkeinä useita eri pelihahmoja Firetail Gamesin Drunkenpants-pelistä. Esittelen suunnitteluperiaatteitta hahmojen taustalla, sekä yleisiä ja toiminnan kautta opittuja käytäntöjä. Keskeisenä teoriana käytetään animaation kahtatoista periaatetta. Opinnäytetyön sisältöön lukeutuu hahmojen konseptointi, animaation suunnittelu, hahmon valmistelu Spineen tuotavaksi, Spine-ohjelmiston käyttö ja animoinnin eri vaiheet, sekä hahmon tuominen Unity-pelimoottoriin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste