Markkinointiviestintäsuunnitelma Trap Factory Oy:lle
Järvinen, Jasmin; Nykänen, Erika (2018)
Järvinen, Jasmin
Nykänen, Erika
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060512707
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060512707
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin elämys- ja vapaa-ajan palveluita tuottavalle Trap Factory Oy:lle. Yritykselle tehtiin markkinointisuunnitelma, jonka tarkoituksena on parantaa yrityksen tunnettuutta, myyntiä ja markkinaosuutta. Lisäksi tavoitteena oli tehdä markkinoinnista suunniteltua, järjestelmällistä ja helposti seurattavaa.
Yrityksen nykyistä toimintaa ja kehityskohtia tarkasteltiin erilaisten lähtökohta-analyysien avulla. Nämä analyysit antoivat myös vankan perustan työssä esitetyille tulevaisuuden kehittämiskohteille ja valituille markkinointistrategioille. Valituille markkinointitoimenpiteille luotiin toiminta- ja seurantasuunnitelma vuodelle 2018, jota yritys voi hyödyntää ja tarvittaessa itsenäisesti muokata.
Tämän lisäksi työhön sisältyi kyselytutkimus, jonka avulla oli tarkoitus selvittää toimeksiantajayrityksen kannalta tärkeimpiä markkinointikanavia pääkaupunkiseudulla toimintaansa harjoittavien yritysten keskuudessa. Kyselyn vastaukset analysoitiin ja niitä käytettiin apuna markkinointitoimenpiteiden valinnassa.
Johtopäätöksenä oli, että nykypäivänä kuluttajat kiinnittävät eniten huomiota sosiaalisessa mediassa ja Internetissä tapahtuvaan mainontaan. Yrityksen tulisikin keskittyä markkinoinnissaan digitaalisuuteen ja Internetissä tapahtuvaan mainontaan. Sosiaalisen median avulla yritys voi saada pienellä budjetilla suurta näkyvyyttä ja parantaa näin tunnettuuttaan kilpailijoihinsa nähden.
Yrityksen nykyistä toimintaa ja kehityskohtia tarkasteltiin erilaisten lähtökohta-analyysien avulla. Nämä analyysit antoivat myös vankan perustan työssä esitetyille tulevaisuuden kehittämiskohteille ja valituille markkinointistrategioille. Valituille markkinointitoimenpiteille luotiin toiminta- ja seurantasuunnitelma vuodelle 2018, jota yritys voi hyödyntää ja tarvittaessa itsenäisesti muokata.
Tämän lisäksi työhön sisältyi kyselytutkimus, jonka avulla oli tarkoitus selvittää toimeksiantajayrityksen kannalta tärkeimpiä markkinointikanavia pääkaupunkiseudulla toimintaansa harjoittavien yritysten keskuudessa. Kyselyn vastaukset analysoitiin ja niitä käytettiin apuna markkinointitoimenpiteiden valinnassa.
Johtopäätöksenä oli, että nykypäivänä kuluttajat kiinnittävät eniten huomiota sosiaalisessa mediassa ja Internetissä tapahtuvaan mainontaan. Yrityksen tulisikin keskittyä markkinoinnissaan digitaalisuuteen ja Internetissä tapahtuvaan mainontaan. Sosiaalisen median avulla yritys voi saada pienellä budjetilla suurta näkyvyyttä ja parantaa näin tunnettuuttaan kilpailijoihinsa nähden.