Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Teollisuusyrityksen palvelullistuminen : Case: Uponor Suomi Oy ja Uponor Infra Oy

Tawast, Laura (2018)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Tawast_Laura.pdf (1.668Mt)
Lataukset: 


Tawast, Laura
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061113539
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten Uponorin palvelullistumista voidaan kehittää. Opinnäytetyö haki vastauksia kysymyksiin ”Mikä on Uponorin asiakaspalveluorganisaation nykytila?”, ”Mitkä ovat Uponorin asiakaspalveluorganisaation kehittämishaasteet?” ja ”Miten asiakaspalvelorganisaatiota ja –prosessia voidaan kehittää asiakaslähtöisemmäksi?”.

Opinnätetyön teoriaosuus koostui kahdesta osasta. Ensimmäinen osuus käsitteli teollisuuden palvelullistumista ja palveluiden merkityksen kasvua. Toinen osuus käsitteli prosessien kehittämistä ja mallintamista.

Opinnäytetyön toiminnallinen osuus toteutettiin työpajamenetelmän avulla. Helmikuussa 2018 järjestetyssä työpajassa mallinnettiin ”asiakas x:n” palvelupolku hyödyntäen aivoriihi-työkalua. Toiminnallisessa osuudessa hyödynnettiin lisäksi Uponorilla aiemmin tehtyjä tutkimuksia, tietoperustaa ja omakohtaisia havaintoja.

Toiminnallisen prosessin tuloksena syntyi viisi muutosteemaa, joihin mallinnettiin kehittämisehdotukset. Kehitysehdotukset liittyivät teemoihin strategia, prosessit ja työkalut, henkilöstö, osaaminen ja asenteet sekä palveluinfrastruktuuri ja asiakaspalveluorganisaation tilauskäsittelyn kehittäminen. Tuloksien ja kehitysehdotusten avulla Uponor sai arvokasta tietoa, miten asiakaspalveluorganisaation palvelullistumista ja asiakaslähtöisyyttä voidaan parantaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste