TOMMOLANSALMI CAMPINGIN VISUAALINEN ILME
Niemi, Saara (2010)
Niemi, Saara
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052410322
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052410322
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli luoda uusi ja yhtenäinen visuaalinen ilme Tommolansalmi Campingille sekä suunnitella sen pohjalta yrityksen tarpeisiin sopiva graafinen ohjeisto. Asiakkaan toivomuksesta visuaalisen ilmeen tuli ilmentää yrityksen arvoja ja luoda positiivinen mielikuva luotettavasta yrityksestä. Suunnittelun lähtökohtina olivat myös Tommolansalmen kauniit luontomaisemat ja iloinen lomamieli.
Tommolansalmi Campingin visuaalisen ilmeen suunnittelu ja toteutus oli pitkä prosessi, joka vaati syvällistä perehtymistä paitsi itse visuaaliseen suunnittelutyöprosessiin ja sen eri osa-alueisiin, myös asiakasyrityksen toimintaan ja tulevaisuuden tavoitteisiin.
Työn tuloksena Tommolansalmi Campingille syntyi oma visuaalinen ilme, jonka ele-mentit koottiin graafiseen ohjeistoon. Graafinen ohjeisto pitää sisällään yrityksen lo-gon, värien ja typografian käyttöohjeet sekä muita tärkeimpiä painotuotteita koskevat mallit ja ohjeet. Graafinen ohjeisto auttaa jatkossa Tommolansalmi Campingin mate-riaaleja suunnittelevia henkilöitä. Ohjeiston avulla pysytään suunnitellussa ilmeessä ja vahvistetaan näin asiakkaiden mielikuvaa yrityksestä.
Tommolansalmi Campingin visuaalisen ilmeen suunnittelu ja toteutus oli pitkä prosessi, joka vaati syvällistä perehtymistä paitsi itse visuaaliseen suunnittelutyöprosessiin ja sen eri osa-alueisiin, myös asiakasyrityksen toimintaan ja tulevaisuuden tavoitteisiin.
Työn tuloksena Tommolansalmi Campingille syntyi oma visuaalinen ilme, jonka ele-mentit koottiin graafiseen ohjeistoon. Graafinen ohjeisto pitää sisällään yrityksen lo-gon, värien ja typografian käyttöohjeet sekä muita tärkeimpiä painotuotteita koskevat mallit ja ohjeet. Graafinen ohjeisto auttaa jatkossa Tommolansalmi Campingin mate-riaaleja suunnittelevia henkilöitä. Ohjeiston avulla pysytään suunnitellussa ilmeessä ja vahvistetaan näin asiakkaiden mielikuvaa yrityksestä.