Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma: Popomama Dim Sum & Tea House

Heikkilä, Catharina (2018)

 
Avaa tiedosto
Theseus-versio_Heikkila_Catharina.pdf (721.2Kt)
Lataukset: 


Heikkilä, Catharina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061213673
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma huhtikuussa 2017 perustetulle kiinalaiselle ravintolalle Popomama Dim Sum & Tea Houselle. Opinnäytetyöprosessin alkaessa ravintola oli vasta noin puoli vuotta ollut toiminnassa, joten ongelmana näin uudella ravintolalla on se, ettei ravintolaa tunneta vielä hyvin. Opinnäytetyön tavoitteena olikin luoda markkinointisuunnitelma, jossa tulisi esille se, miten ja missä ravintolaa kannattaa markkinoida, jotta se saisi lisää näkyvyyttä ja kasvatettua asiakasmääriä.

Opinnäytetyö on tehty toiminnallisena työnä eli se koostuu kahdesta osasta. Ensimmäinen osa on teoriaosuus, jossa käsittelen markkinointia ja markkinointisuunnitelman laatimista kirjallisuutta hyödyntäen. Toinen osuus koostuu toiminnallisesta osasta, jossa muodostan kohdeyritykselle markkinointisuunnitelman teoriaosuutta ja muita tiedonhankintamenetelmiä hyödyntäen. Tiedonhankintamenetelminä on käytetty haastattelua toimeksiantajan kanssa sekä net scoutingia.

Opinnäytetyön tuotoksena muodostui siis markkinointisuunnitelma, jota toimeksiantaja voi hyödyntää markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa. Markkinointisuunnitelmassa pääpaino on digitaalisessa markkinoinnissa, koska se sopii parhaiten yritykselle ottaen huomioon tavoitteet ja budjetin. Keskeisinä käsitteinä teoriaosuudessa on lähtökohta-analyysit, joiden avulla saatiin tietoa yrityksen tämänhetkisestä toimintakunnosta, markkinoinnin tavoitteet ja strategiat, jotka toimivat suuntaviivana työlle sekä perinteiset markkinoinnin kilpailukeinot eli ns. 4P:n malli.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste