Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nivalan kaupungin vetovoimatekijät stopover-matkailussa

Pihlajaniemi, Alina (2018)

Avaa tiedosto
Pihlajaniemi_Alina.pdf (1.259Mt)
Lataukset: 


Pihlajaniemi, Alina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061313787
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Nivalan kaupunki. Opinnäytetyössä haluttiin tuottaa Nivalan kaupungille tarvittavaa matkailutietoa, ja koska matkailutietämystä ei ennestään Nivalasta paljoa löytynyt, oli opinnäytetyölle tarvetta. Nivalan kaupunki on uudistanut kaupunkistrategiaansa, johon voidaan nyt tehdä lisäyksiä matkailun osalta.

Opinnäytetyö sisälsi tutkimuksen teon, joka toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä kyselymuodossa nivalalaisille ja läpimatkailijoille/muualta Nivalaan matkustaneille. Tutkimusongelmina oli selvittää, mitä vetovoimatekijöitä Nivalalla on stopover matkailussa, mitkä asiakassegmentit Nivalan läpi kulkevat ja millaisia tarpeita näillä segmenteillä on. Tutkimus toteutettiin 1. – 11.3.2018.

Vastauksia saatiin 218, joista 160 tuli nivalalaisilta ja 58 matkailijoilta. Kyselyn tuloksissa selvisi, että suurin osa matkailijoista matkusti perheen tai puolison kanssa. Suurin osa matkailijoista oli matkalla Nivalaan ja suurimpana vetovoimatekijänä oli kiinnostava aktiviteetti tai/ja sukulaisen luona vierailu. Paikalliset toivat kyselyssä esille maalaisromanttisuuden nostattamista ja sitä, miten maataloutta ja maalaiskaupungin mainetta ei käytetä matkailun saralla tarpeeksi hyödyksi.

Kysely onnistui toivotulla tavalla, koska vastauksia saatiin riittävästi. Vastauksia saatiin molemmilta osapuolilta ja uutta tietoa saatiin kerättyä toimeksiantajalle. Opinnäytetyön kautta tietoa tuli kuluttajakäyttäytymisestä ja siitä miten tärkeää palveluiden perusteellinen suunnittelu ja tuottaminen on. Kuluttajille tulee osata luoda elämyskokemuksia jo olemassa olevilla vahvuuksilla ja sitä kautta myös kehittyä trendien mukana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste