Verkkomoninpelin toteuttaminen PUN-työkalulla Unity3D-pelimoottorilla toteutettuun peliin
Hurri, Lasse (2018)
Hurri, Lasse
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061313807
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061313807
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli aloittaa verkkomoninpelin kehittäminen Firetail Games Oy -peliyritykselle kehitysvaiheessa olevaan Drunkenpants peliin. Drunkenpants-peli toteutetaan Unity-pelimoottorilla ja yritys valitsi verkkomoninpelin kehittämiseen työkaluksi Photon Enginen tuotteen Photon Unity Networking (PUN).
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda ainakin osittain toimiva verkkomoninpeli, jota voitaisiin helposti kehittää muutoksien ilmetessä. Tavoitteena oli myös kehittää omaa osaamista ja tutustua täysin uuteen teknologiaan ja työkaluun.
Opinnäytetyö sisältää verkkomoninpelien teknologiaan tutustumista, käytettävän tuotteen esittelyä, käyttöliittymäsuunnittelua, esittelyä toteutuksesta PUN-työkalulla ja sen ominaisuuksien läpikäymistä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda ainakin osittain toimiva verkkomoninpeli, jota voitaisiin helposti kehittää muutoksien ilmetessä. Tavoitteena oli myös kehittää omaa osaamista ja tutustua täysin uuteen teknologiaan ja työkaluun.
Opinnäytetyö sisältää verkkomoninpelien teknologiaan tutustumista, käytettävän tuotteen esittelyä, käyttöliittymäsuunnittelua, esittelyä toteutuksesta PUN-työkalulla ja sen ominaisuuksien läpikäymistä.