Sosiaalisen median strategia kuntoon
Bakalopulos, Paraskevi (2018)
Bakalopulos, Paraskevi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061814082
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018061814082
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käydään läpi yrityksen sosiaalisen median strategiaa. Tarkoituksena oli luoda Rallis Furille sosiaalinen media ja hyödyntää sosiaalista mediaa osana liiketoimintaa. Opinnäytetyön tekijä oli mukana toteuttamassa yritykselle sosiaalisen median kanavia, jotka ovat jo yrityksen käytössä.
Opinnäytetyö on toiminnallinen, joka muodostuu teoriasta ja konkreettisesta sosiaalisen median markkinointisuunnitelmasta. Sosiaalisen median pääkanavana tulee toimimaan Facebook, Instagram ja kotisivut. Toimeksiantajalta ei löytynyt kyseisiä markkinointiviestinnän kanavia, joten opinnäytetyön tekijä tuli suunnittelemaan kaiken alusta lähtien. Tarkoituksena oli tavoittaa uusia asiakkaita ja lisätä yrityksen näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyön teoriaosuus pitää sisällään tavotteiden asettamisen, toteutussuunnitelman, kohderyhmän rajaamisen, aikataulun, budjetin sekä seurannan. Opinnäytetyön tekijä määritteli itse suunnitelmassa käytettävät sosiaalisen median kanavat ja esittelee tulevista sosiaalisen median julkaisuista esimerkkejä. Teorian lähteinä on hyödynnetty alan kirjallisuutta sekä sähköisiä artikkeleita.
Sosiaalisen median avulla on mahdollista saada lisää potentiaalisia asiakkaita, jonka takia tämä tekee sosiaalisesta mediasta hyödyllisen markkinointikanavan yritykselle. Samalla sosiaalinen media on yritykselle hyvä väylä saada enemmän näkyvyyttä ja uusia kiinnostuneita asiakkaita.
Opinnäytetyö on toiminnallinen, joka muodostuu teoriasta ja konkreettisesta sosiaalisen median markkinointisuunnitelmasta. Sosiaalisen median pääkanavana tulee toimimaan Facebook, Instagram ja kotisivut. Toimeksiantajalta ei löytynyt kyseisiä markkinointiviestinnän kanavia, joten opinnäytetyön tekijä tuli suunnittelemaan kaiken alusta lähtien. Tarkoituksena oli tavoittaa uusia asiakkaita ja lisätä yrityksen näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyön teoriaosuus pitää sisällään tavotteiden asettamisen, toteutussuunnitelman, kohderyhmän rajaamisen, aikataulun, budjetin sekä seurannan. Opinnäytetyön tekijä määritteli itse suunnitelmassa käytettävät sosiaalisen median kanavat ja esittelee tulevista sosiaalisen median julkaisuista esimerkkejä. Teorian lähteinä on hyödynnetty alan kirjallisuutta sekä sähköisiä artikkeleita.
Sosiaalisen median avulla on mahdollista saada lisää potentiaalisia asiakkaita, jonka takia tämä tekee sosiaalisesta mediasta hyödyllisen markkinointikanavan yritykselle. Samalla sosiaalinen media on yritykselle hyvä väylä saada enemmän näkyvyyttä ja uusia kiinnostuneita asiakkaita.