Vantaan Tulkkikeskus Oy:n asiakastyytyväisyyskysely
Pesonen, Vilma; Autere, Janni (2018)
Pesonen, Vilma
Autere, Janni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018082514651
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018082514651
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä toimeksiantajana oli Vantaan Tulkkikeskus Oy ja työn aiheena oli asiakastyytyväisyyskysely. Opinnäytetyömme tavoitteena oli selvittää Vantaan Tulkkikeskus Oy:n asiakkaiden tyytyväisyyttä koskien muun muassa tulkkauspalvelun tilausprosessia ja uudistuneiden internetsivujen käytettävyyttä. Tavoitteena oli myös löytää Vantaan Tulkkikeskus Oy:n toiminnasta kehitettävää ja etsiä kehityskohteisiin ratkaisut.
Opinnäytetyömme teoriaosuudessa keskityttiin asiakastyytyväisyyteen, sen muodostumiseen ja mittaamiseen. Lähteenä käytimme asiakastyytyväisyydestä ja kyselytutkimuksista kertovaa kirjallisuutta ja internet-lähteitä.
Kyselytutkimus toteutettiin maaliskuussa 2018. Kysely tehtiin kvantitatiivisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käytimme kyselytutkimusta. Valitsimme työvälineeksi E-lomakkeen ja saimme yhteensä 81 vastausta. Vastaukset analysoitiin SPSS-ohjelmalla ja kuviot tehtiin Excelillä.
Tuloksista voitiin päätellä, että asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä Vantaan Tulkkikeskus Oy:n palveluun ja tulkkien ammattitaitoon. Internet-sivut uusittiin vuonna 2017 ja Internet-sivut olivat vuonna 2018 asiakkaiden mielestä selkeämmät ja helppokäyttöisemmät. Vantaan Tulkkikeskus Oy:lle kehittämisehdotuksena esitämme muun muassa perehdytysmateriaalia tulkeille ja luottotulkkipalvelun markkinointia.
Opinnäytetyömme teoriaosuudessa keskityttiin asiakastyytyväisyyteen, sen muodostumiseen ja mittaamiseen. Lähteenä käytimme asiakastyytyväisyydestä ja kyselytutkimuksista kertovaa kirjallisuutta ja internet-lähteitä.
Kyselytutkimus toteutettiin maaliskuussa 2018. Kysely tehtiin kvantitatiivisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käytimme kyselytutkimusta. Valitsimme työvälineeksi E-lomakkeen ja saimme yhteensä 81 vastausta. Vastaukset analysoitiin SPSS-ohjelmalla ja kuviot tehtiin Excelillä.
Tuloksista voitiin päätellä, että asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä Vantaan Tulkkikeskus Oy:n palveluun ja tulkkien ammattitaitoon. Internet-sivut uusittiin vuonna 2017 ja Internet-sivut olivat vuonna 2018 asiakkaiden mielestä selkeämmät ja helppokäyttöisemmät. Vantaan Tulkkikeskus Oy:lle kehittämisehdotuksena esitämme muun muassa perehdytysmateriaalia tulkeille ja luottotulkkipalvelun markkinointia.