Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

M : Muotoiluinstituutin uusi julkaisualusta

Larjomaa, Mirka (2018)

 
Avaa tiedosto
Larjomaa_Mirka.pdf (1.694Mt)
Lataukset: 


Larjomaa, Mirka
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018101616010
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii brändäystä kokeellisesta näkökulmasta. Sen ytimessä on Muotoiluinstituutin opiskelijoiden uusi julkaisualusta, M, ja kysymys siitä, miten tämän visuaalisesti ja sisällöllisesti alati muuttuvan alustan eri osista voi luoda yhtenäisen kokonaisuuden.

Viisi eri brändinrakennuksen menetelmää muodostavat työn teoriapohjan. Niiden avulla työ tutkii brändäyksen syvintä olemusta ja pohtii, miten brändin taustalla vaikuttavat näkymättömät voimat ovat kytköksissä yleisölle perinteisesti näkyviin elementteihin.

Yhtenäisten brändielementtien – logon, tunnusvärien, omien kirjasintyyppien ja niin edelleen – sijaan uutta julkaisualustaa sitoo yhteen sen ideologia, työskentelytapa ja näkökulma: sitä ohjaavat selkeät tavoitteet, sen työskentelyprosessi on samankaltainen kerrasta toiseen, ja se katsoo aina maailmaa muotoiluinstituuttilaisten silmin.

Työn teoriaosuuden löydökset kiteytyvät sen käytännön osuudessa, joka koostuu konseptioppaasta sekä pienestä mainoskampanjasta.

Konseptioppaan kohdalla työ tutkii sitä, miten brändin ideologian voi tiivistää kirjalliseen muotoon, ja rajata brändin parissa työskentelyn tämän ideologian mukaiseksi, ilman että rajoittaa tekijöiden luovaa vapautta liikaa. Työ ehdottaa ratkaisuksi sitä, että oppaan teksti tukee M:n ydinviestiä järjestelmällisesti ja että sen sisältö keskittyy edellä mainittuihin aineettomiin yhteneväisyyksiin. Mainoskampanjan kohdalla työ pohtii, miten uusi alusta kannattaa esitellä kohdeyleisölleen: osallistamalla ihmisiä lanseeraukseen ja antamalla heille esimakua julkaisualustan ideologiasta konkreettisesti siinä hetkessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste