Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Parturi-kampaamoketju Hairlekiinin tuote- ja lisäpalvelumyynnin kehittäminen johtajuudella

Lukula, Riikka (2018)

 
Avaa tiedosto
Lukula_Riikka2018.pdf (1.633Mt)
Lataukset: 


Lukula, Riikka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018102916330
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää kehityksen kohteita parturi-kampaamoketju Hairlekiinin tuo-te- ja lisäpalvelumyyntiin esimiestyön avulla. Yhteistyökumppani oli Tormenta Oy, jonka omistuksessa on 47 Hairlekiini-liikettä. Tutkimusongelma oli, miten Hairlekiinien lisämyyntien kannattavuutta voitaisiin parantaa johtajuudella. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusta. Teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin johtamista ja työntekijöiden motivoimista ja palkitsemista johtamisen välineinä. Työssä käsiteltiin myös logistiikkaa, kuten varaston kierto-, tilaus- ja toimitusketjun hallintaa palveluorganisaatiossa.

Tutkimus tehtiin sähköisen kyselyn avulla. Kyselyn kysymykset perustuivat viiteen eri alaongelmaan. Tutkimuskysymyksissä käsiteltiin myyntiin motivoivia ja palkitsevia tekijöitä, myyntitavoitteita, suorituksen mittausta, myynnin ohjeistusta ja varaston kiertoa. Vastaukset analysoitiin teoreettiseen viitekehykseen perustuen ja IMB SPSS Statistics 23 -tilasto-ohjelmalla. Tulokset osoittivat Hairlekiinien lisämyyntiä voitavan parantaa paremmalla suoritusjohtamisella ja tuote- ja lisäpalvelujen seurannalla. Lisäksi palveluesimiehet kaipasivat ohjeistusta omilta esimiehiltään myynnin motivoimiseksi. Lähes kaikilta vastanneilta palveluesimiehiltä puuttui esimieskoulutus ja suullisen palautteen antaminen parturi-kampaajille koettiin haastavaksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste