Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lost In Kainuu seikkailutapahtuman markkinointi ulkomaille sosiaalisessa mediassa

Kajanus, Nico (2018)

 
Avaa tiedosto
Kajanus_Nico.pdf (5.816Mt)
Lataukset: 


Kajanus, Nico
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018111917491
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kainuun Liikunta Ry. Työn tavoit-teena oli suunnitella ja toteuttaa kuuden kuukauden mittainen markkinointikampanja sosiaali-sessa mediassa syyskuussa 2018 järjestettävälle Lost In Kainuu Hossa Adventure Race -seikkailu-urheilutapahtumalle. Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa tapahtuman kansainvälis-tä tunnettuutta sekä lisätä ulkomaalaisten osallistujien määrää tapahtumassa. Markkinoinnis-sa hyödynsin Endurance Kainuu Experiencen jo olemassa olevia sosiaalisen median kana-via, joita ovat Facebook, Instagram, Twitter ja YouTube.

Työn teoreettinen viitekehys muodostuu markkinoinnista yleisesti ja sosiaalisessa mediassa. Empiirisessä osuudessa kerron lyhyesti toiminnallisesta opinnäytetyöstä ja tuotepaketin tuot-teistamisesta. Tämän jälkeen kuvaan markkinointikampanjan suunnittelun ja toteutuksen vai-heet sekä esittelen niiden tulokset. Opinnäytetyön tukena käytin Kainuun Liikunnan vuonna 2016 toteuttamaa asiakastyytyväisyyskyselyä.

Kampanjaa pidettiin kokonaisuudessaan onnistuneena, sillä tapahtumaan myytiin ennätys-määrä joukkuepaikkoja. Vaikka tapahtumaan ilmoittautuikin yksi ulkomaalainen joukkue, em-me saaneet myytyä yhtään kansainvälisille joukkueille suunniteltua kisapakettia. Toimeksian-taja sai kuitenkin omien sanojensa mukaan hyvän pohjan kansainvälisen markkinoinnin jat-kamiseen myös tulevaisuudessa. Lisäksi tapahtuma sai kampanjan myötä lisää kansainvälis-tä näkyvyyttä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste